האם זה נכון?

חסוי9992

New member
האם זה נכון?

היי, אני בן 23 אובחנתי בהפרעת אישיות גבולית וסתם שוטטתי בפייסבוק וראיתי שאחד כתב:

"למרות שיש כאלו שיתקיפו אותי על תגובה זו, הפרעת אישיות גבולית זה קוד של פסיכיאטרים שנועד להגיד: מדובר בבן אדם בעייתי , בלתי נסבל ומניפולטיבי. אל תתרגשו מכל מה שהוא יגיד, הוא עושה את עצמו והתרופות לא יעזרו לו כי אין תרופות שיכולות לשנות אישיות אבל אפשר בכל זאת לתת לו אותן כדי להרגיע אותו ולהוריד ממנו את הכוחות לעשות בלאגן. מסיבה לא ברורה ההבחנה אצל נשים בלבד קשורה גם לנסיונות אבדניים ופגיעה עצמית ולכן אותה האבחנה אצל נשים נחשבת כמסוכנת יותר."
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
היי חסוי ברוך הבא

&nbsp
אני ממש לא מסכים עם ההגדרה הזו..
&nbsp
קודם כל מה זה עושה את עצמו? אם בנאדם נורמלי עושה את עצמו מה יתן לו? ...
&nbsp
אתה גם יכול לקרוא פה מה שסובלים בהפרעה ואף אחד לא בוחר את זה כלל לא
&nbsp
תרופות זה לא טיפול בכל מקרה ויש טיפול להפרעה שנקרא DBT
&nbsp
קרא פה
https://www.dbt-shalom.com/dbt
&nbsp
תרופות מקלות על המצב הנפשי...זה כן מנסיון אישי.
&nbsp
לא יודע לגבי איבחון של נשים מול גברים אני רק יודע שמשני המינים יש פגיעה עצמית ואובדנות..
&nbsp
אני שולל בכל מכל כל את הציטוט הזה מלבד הסכמה שזו הפרעה לא מחלת נפש..בלתי נסבל אני לא מסכים מניפולטיבי זה גם עיניין של איבחון מדוקדק. הפרעה שניתן לטפל בה ויש שחזרו ממנה ל100% תפקוד נורמטיבי מלא.
&nbsp
אני די מניח שיסכימו איתי גם אחרים ואחרות פה :)
שבת שלום
 

MindfullEye

New member
היי

זכורות לי הודעות שלך מפורום תמיכה נפשית למבוגרים, ברוך הבא.

התגובה שציטטת לא ראויה להתקפה כלשהי אלא לגינוי פשוט שמבוסס על ספרות מקצועית וחוויה של כל איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. נכון שפעם הייתה תפיסה דומה למה שמתואר, שבה מטפלים (פסיכיאטרים ופסיכותרפיסטים) נמנעו מלקבל מטופלים עם אבחנת אישיות גבולית - אבל היא לאט לאט נכחדת מהעולם. יש הרבה טעויות, הרבה שיפוטיות קיצונית בתגובה. אני אמנה כמה מהטעויות - קודם כל "עושה את עצמו": הכאב הנפשי של אישיות גבולית, אי אפשר לערער עליו. אפשר לעשות שאלוני דכאון\חרדה\פארנויה עצמית, לענות בכנות ולקבל את העובדה שיש הרבה סבל בהפרעה.

התרופות באמת לא עוזרות "לאישיות" אבל הן כן עוזרות למצבים כמו חרדה ודיכאון שהם כשלעצמם מונעים מהאישיות להתפתח כראוי (מחשבות דכאוניות או חרדתיות של "למה אני בכלל טורח" פוגעות בכל תפקוד חברתי, וביחד עם תהליכי החשיבה שכן קשורים לאישיות יוצרים מעגל סגור וחוזר של הדרדרות).

האבחנה ניתנת ביחס של 1:3 יותר לנשים. יש כל מיני סיבות למה זה ככה, ולא כולן קשורות לטבע האבחנה.
לגבי התאבדות ונסיונות אובדניים, נשים מנסות יותר בלי קשר להתאבד אבל זה נובע רק מזה שאצל גברים לרוב כשיש נסיונות - יש גם הצלחה בנסיונות.

בקיצור, שווה לך לקרוא ספרים לקהל הרחב בנושא כמו זה למשל. וכמו שירון כתב מומלץ לברר על מטפל בגישת DBT שנמצא קרוב למקום מגורייך וגם כזה שאתה יכול לאפשר לקיים איתו פגישות על בסיס שבועי בשנה הקרובה לפחות.
 

alice1803

New member
אולי נשים יותר פוגעות בעצמן, כי הן מרגישות יותר אשמה

אני רק משערת שזה נכון, לפי הרגשתי האישית בלבד, נשים יותר עדינות ושבריריות מגברים, הן סובלות גם מכל מיני תופעות הורמונליות שמגבירות דיכאון, ושינויים גופניים שלדעתי, גברים לא מסוגלים לחוש בכלל, כי זה פנימי, זה בגוף, בראש, בבטן, במחשבות.
&nbsp
ויש מצב, שגברים היו ממש נלחצים מהתופעות הרגישות הללו, שקשורות באופן ישיר להיותנו פגיעות יותר מגברים (נושאות רחם שצריך לשמור עליו), אז אולי הפחד פורץ יותר מהר, וכך גם החשיפה להתמודדות עם פגיעה מינית בילדות.
&nbsp
כי נשים נפגעות מינית במהלך חייהן וילדותן המוקדמת, יותר מגברים, והזכרונות האלו מודחקים ונזרקים למקומות הכי עמוקים בראש, בתאים הכי אפלים, ולרוב גם לא זוכרים את התקופה הזו בכלל, כלומר, מה לבשנו, איך התנהגנו בבית הספר, אולי נעלמנו לעצמנו כל כך הרבה זמן, מבלי שאף אחד לא שם לב, שזה בסוף פגע בנו, ועשה נזק לנפש.
עד שזה צץ, בגיל מסוים, לרוב זה קורה, בגיל 30, ואז נזכרים בזה, ומרגישים חרדה איומה וסכנה קיומית.
&nbsp
עכשיו, אצל גברים, גם יש דברים מודחקים מהילדות, אולי מיניים, אולי חוסר באהבה מההורים, חרדת נטישה, שמשפיעים באופן ישיר על התנהגות שלנו, ועלולים לגרום לגיבוש אישיות גבולית, גם אצל גברים, לכן אני מאמינה שיש הרבה גברים שגם סובלים מהפרעת אישיות גבולית, למרות שהם גברים, הם גם נורא רגישים, כמונו הנשים.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
מסכים חלקית

&nbsp
נשים מטבען רגישות יותר עדינות וכו'...
&nbsp
יחד עם זאת נפש ונשמה זו נפש ונשמה...מי שנפגע נפגע..ובכלל הטענה היום שנולדנו עם אי ויסות רגשי..אז בכלל זה עוד מראש מצב הזה לגברים ונשים
&nbsp
היתר זה חוויתי אישי ..כל אחד ואחת מה זוכרים מה לא מה מדחיקים עם מה באמת מתמודדים עם מה לא מי בטיפול מי לא...
&nbsp
ההשפעות דומות לרוב מהניסיון שלי בפורום...גברים ונשים כאחד...
&nbsp
אישית אני זוכר יותר מידי בין את הפגיעות המיניות שלי האלימות הפיזית מילולית את בית הספר הפנימיה כל המצוקות...הלוואי יכולתי למחוק חלקים נרחבים מזה ואת ההשפעות..
&nbsp
אני גם חושב שפנים אני רגיש מאוד תמיד הייתי..החיים הקשיחו אותי כלפי חוץ בעיקר...אבל לפעמים כל מה שאני מבקש זה יכולת לבכות פשוט...רק לבכות שעות..
&nbsp
לגבי נסיונות אובדניים אני עם מינד..גברים מצליחים יותר לדעתי גם..אם כי אם תיקח אותי גם אני נכשלתי (למזלי) פעמיים שלושה...אם היתי מצליח הייתי מת פשוט. בלי קריאה לעזרה כלום...
&nbsp
אצל נשים יש נסיונות סופניים לא ממשיים לדעתי לכן נראה שיותר אובדניות ..
&nbsp
זה פחות היותר המחשבות שלי על הדברים שנאמרו :)
&nbsp
&nbsp
 

alice1803

New member
נכון, ולזה בדיוק התכוונתי

נשים וגברים שעברו התעללות כלשהי בילדות, אם היא מינית, או אלימות מילולית ופיזית, ובנוסף, לא היה להם בזמן אמת, את התמיכה מהמשפחה, שאמורים לתת את העוגן הזה, שהכל בסדר, כמו הורים שלא נתנו את הביטחון העצמי הדרוש לילד בשביל להתמודד עם דברים כאלו, ולהתעלות מעל הרגישות הגבוהה הזו, שמתאימה יותר לילד/ה בת 10.
וכאילו משהו נתקע שם, בראש שלנו, ונשארנו ילדים פגיעים מבפנים, וכלפי חוץ נראים בוגרים וחזקים.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אכן..ועוד זו מכה כפולה

&nbsp
כי אומרים שנולדנו עם אי ויסות רגשי...כל פגיעה מועצמת...וגם לא הבינו איך להתמודד איתנו..מכה על מכה על מכה...
&nbsp
לפחות עכשיו אנו מבינים ועם כלים ויכולות לשנות ולהתחזק :)
 
מממ

אנחנו בהחלט מטופלים לא קלים. אבל מי שכתב את זה פשוט בור, פסיכיאטר שלא יכול להתמודד עם הפרעת אישיות גבולית צריך להתפטר מתפקידו. אישיות לא ניתן לשנות אלא אם ממש עובדים על זה קשה, והכדורים פשוט עוזרים לנו לשלוט יותר באימפולסים שלנו.
 

ניצן_54

New member
היי,
אינני מסכים איתך מכמה סיבות
רבות האנשים אשר נוטלים כדורים פסיכיאטריים והם עוזרים המון, אז למה לא?
בכל מקרה בתור מטופל לשעבר אמליץ לך על שיטת טיפול DBT שתרמה לי רבות להתמודדות עם הOCD
 
למעלה