דרושה זווית ראיה פילוסופית..

דרושה זווית ראיה פילוסופית..

שלום, שאלתי בפורום השכן (פילוסופיה לכל), אבל רוצה לשאול גם פה... קודם, תתחדשו על הפורום (-: אולי השאלה שלי לא ממש קשורה לנושאי הפורום, אבל אני מקווה שתוכלו לסייע ובכן, אני כלכלנית אבל מתעניינת בלימודי משפטים. מאז ומתמיד נמשכתי לחוק, משפט ואהבתי נורא קורסים משפטיים באוניברסיטה. אני חושבת על הסבת מקצוע.. להיות עו"ד, השאלה לאן הולך המקצוע הזה? היש לו עתיד? אתם העוסקים בפילוסופיה, איך אתם רואים את מדע המשפט עוד 30-40 שנה, ומה דעתכם התחומים שיש בהם פוטנציאל? תודה
 

חייקין

New member
הולך ופוחת הדור.

הולך ופוחת הדור. החברה שלנו עוטה צורה חדשה. לא עוד התנדבות ועזרה לזולת. כיום "איש לאוהליך ישראל", פוליטיקה נאלחה הנותנת דוגמה שלילית ומשפיע על רוב האזרחים לחקותה. חברת צריכה ושפע, החיצוניות היא הקובעת... יד כל בכל... על כן זקוק היום כל אזרח לעו"ד צמוד. ואם אין די תקציב, שכל משפחה תשלח נציג לביה"ס למשפטים. כך תהיה פרנסה למשפטנים מורים, וחסכון למשפחות, בבחינת "זה נהנה וזה אינו חסר", מהיום ואילך, כל קניה בשוק, בילוי ונופש, תעשה עם עו"ד משפחתי צמוד, וכך יחתום נציג משפחת הירקן על הסכם טריות עם נציג משפחת אוכלי הירק, ונציג משפחת בעלי המלון יעניק התחייבות לאיכות המגבות
 

בנימין 2

New member
בחירת מקצוע

ככלל בעולם הנוירוטי של ימינו מתעצם הצורך בפסיכולוגים. כך שאני מאמים שזהו תחום שהביקוש אליו ילך ויגבר.
 

seeyou

New member
חושבת על הסבת מקצוע.. ?../images/Emo45.gif

טוב, גם אני עמדתי בדילמה זאת רק שאצלי היה מדובר ב-7 שנות נסיון בתחום הישן. אז הלכתי לאדם משכיל ונבון אשר אמר לי: "בתחום החדש, ללא יחסים, אתה תמשיך להיות שכיר." אני חושב,ללא הרבה פילוסופיה, שהמשפט יפה גם עבורך. יש שוני רב בין מה שאת אוהבת,לבין למה שאת מסוגלת,מצליחה. הרבה משפטנים עובדים בתפקידים זותרים ...ולא תמיד מה שחלמו זה מה שקיבלו. הייתי ממליץ לך לשוחח עם כמה שסיימו לאחרונה... דבר נוסף איך אפשר לדעת מה המצב של התחום בעוד 30-40 שנה? דבר אחד ברור לי,המצב יהיה יותר טוב מאשר כול תחום אחר בו המחשב או הרובוטים יחליפו אותם.
 

ross

New member
...

לעניות דעתי זו שאלה סוציולוגית יותר מאשר פילוסופית. את מדברת על 30-40 שנה מהיום. כמות השינויים שהחברה תעבור עד עז היא אדירה ולדעתי לא ניתנת בכלל לכימות. קשה לתת תשובה שאפילו תתקרב למדוייקת, לכן ספוקלציות זה הדבר היחידי שאפשר להשען עליו לגבי שאלתך. אני מצטער אבל תשובה אפשרית לשאלה הזו לא נראית לי סבירה...
 
שירי יקרה: מבלי להתנבא

זוית פילוסופית על עתידו של מדע המשפט אין לי. אבל יכולת לחשוב ולנתח עדיין יש. ככל שרמת המורכבות של העולם עולה- נחיצותם של עורכי דין עולה אף היא. כמו שאת יודעת עורכי דין ומשפטנים רבים משולבים בפוליטיקה ובתחומים אחרים. יש משהו פופוליסטי בטענה שיש יותר מדי עורכי דין: זאת אומרת, נכון שיש יותר מכפי שהשוק מסוגל לקלוט אך כלום בשל כך אדם יימנע ללמוד את מה שמעניין אותו? כשהתחלתי ללמוד פילוסופיה אמרו לי חבריי שזו שטות. התחום הזה לא יפרנס אותך, הם אמרו לי... תתפכח, תלך ללמוד משהו רציני, משפטים למשל... והנה, המכון שאני מנהל לפילוסופיה יישומית הוא לא פחות רציני ממשרד עורכי דין, למשל, אך לא זה העיקר: החיים החד פעמיים שלך לא כל כך יאהבו את הרעיון שתוותרי על תחום שקוסם לך משיקולי תועלת מיידיים! לכי ללמוד מה שמעניין אותך בין אם יש "עתיד" לתחום ובין אם לאו. והרי יש כל כך הרבה תחומי משנה... בסופו של דבר שוק העבודה הוא כה נייד ובלתי יציב שיהיה זה טפשי שתכריעי על עתידך בגלל מצב הווי בישראל בשנת 2005. בכלל זה לא חכם לנתח את העתיד במשקפי ההווה. לכי שירי יקרה ותלמדי מה שמעניין אותך. אנשים טובים תמיד ימצאו פרנסה או ייצרו לעצמם פרנסה.
 

aviah

New member
האמנם?

העיסוק במשפטים בישראל היה רווחי מאוד עד שקמו המכללות והותר לכל בר בי רב לסיים לימודי משפטים. השכר היום זעום - היה על זה בדה מרקר רק לפני כחודש - עד שעו"ד עם שלוש שנות ניסיון מרוויח 12 אלף שקל בחודש, וגם זה רק במשרדים המובילים.
 
להזכיך ידידי שאנחנו במיתון

ואיש קבע למשל לאותה משכורת צריך להיות בעזה כל השבוע עם 10 שנות נסיון וחוץ מזה צריך לקחת בחשבון שהשעמום מהמקצוע לפעמים הרבה יותר גבוה מהשכר עד כדי הרגשת מחנק תמידית.
 

aviah

New member
עו"ד לא עוסק במדע המשפט

אלא בפרקטיקה - תפקידו לספק שירותים ללקוחותיו, לא לחקור מה החוק הראוי (עיסוק אקדמי קלאסי). אני מציע לא להסתכל ארבעים שנה קדימה, אלא עשרה בלבד. ממילא העולם היום מתפתח בזריזות רבה כך שתידרשי להחליף / לעדכן מקצועך בהתאם להתפתחויות.
 
מה הקשר בין למידה לבין עיסוק?

שתלמד משפטים או ספרות אשורית. מה זה חשוב? מי קבע שהיא מוכרחה להתפרנס במשרה מלאה ממשפטים? למה משפטים צריך להיות תחום לימודי מיוחס רק בגלל שיש הבט פרקטי למקצוע?
 
גם אם זה מה שהיא ביקשה

שווה להטות לה את קו המחשבה למחשבה טובה יותר, איך בכלל אפשר ללמוד משהו שהמבחן יותר חשוב מעצם הלמידה את אותו הנושא.
 
ורק עכשיו אני שם לב

שאני מגיב עם שמה של אשתי,איתכם הסליחה תגובות פו היה אומר זה אני.
 
ורק עכשיו אני שם לב

שאני מגיב עם שמה של אשתי,איתכם הסליחה תגובות פו היה אומר זה אני.
 
ורק עכשיו אני שם לב

שאני מגיב עם שמה של אשתי,איתכם הסליחה תגובות פו היה אומר זה אני.
 
למעלה