דמות של אסטרונאוט בתבליט בקתדרלה משנת 1102

דמות של אסטרונאוט בתבליט בקתדרלה משנת 1102

בקתדרלה שנבנתה בספרד ב- 1102 נמצא תבליט שמתאר אסטרונאוט. הקתדרלה עברה שיחזור ב- 1992, והמתנגדים לתאוריית האסטרונאוט הקדום טוענים שמדובר בתוספת מודרנית, שייתכן ששולבה בתבליט בהומור.
תמונות של אותו תבליט מלפני עבודות השחזור, בהנחה שהן אותנטיות, מוכיחות שדמות האסטרונאוט היא חלק מקורי מהקתדרלה.

מה דעתכם? האם זו עדות למסע בזמן או ביקור מפלנטה אחרת?
 

חני 852

New member
כן בהחלט ביקור של חוצנים

שהשארו את חותמם להוכחה שאכן הם היו שם .
 
מסכימה איתך...

... אבל כנראה שבמקרה הזה דמות האסטרונאוט אכן נוספה בעת השחזור. זה נראה כל-כך אותנטי, מאחר שכבר ראינו פסלים, תבליטים ותחריטים של אסטרונאוטים עתיקים בממצאים ארכיאולוגיים שלא עברו שחזור, כפי שכתבתי כאן.
 

u333

New member
לי זה נראה כמו רוכב אופנוע עם קסדה

שכנראה בא להתפלל בכנסיה....
 


אני יכולה להעיד מניסיוני כאופנוענית (בעבר), שמעולם לא העליתי על דעתי לרכב עם חליפה כזו ועם בלוני-אוויר... הדבר היחיד שקצת דומה הוא הקסדה.
אפילו חליפות של רוכבים במירוצי אופנועים, במסלולי כביש או שטח, נראות לגמרי אחרת.
 
למה הכוונה, שאין לזה משמעות?

אכן, במקרה הזה כנראה שדמות האסטרונאוט נוספה בעבודות השחזור, כפי שכתבתי כאן, אולם זה נראה מאוד אותנטי מאחר שכבר ראינו ממצאים ארכיאולוגיים עתיקים שלא עברו שחזור, שמתארים אסטרונאוטים בחליפות ורכבים שנראים כמו מטוסים או חלליות.
 
מקריאה נוספת עולה...

... שכלל הנראה, דמות האסטרונאוט בתבליט אכן נוספה ע"י אחד האמנים שעסקו בשחזור הקתדרלה ב- 1992, במסגרת הנוהג המקומי העתיק לאפשר לאמנים לחתום על עבודתם.
תבליט האסטרונאוט נהרס חלקית ב- 2010 ושופץ מחדש מספר שבועות לאחר מכן, וכנראה שזה המקור לתמונות שבהן התבליט נראה שבור.

זה נראה כל-כך אותנטי, כיוון שכבר נמצאו תבליטים, תחריטים ופסלים של אסטרונאוטים בממצאים ארכיאולוגיים עתיקים שלא עברו שחזור.
 
יש פה בעיה של חוסר דמיון אנושי

משום מה כל האנשים שמדברים על חוצנים, או טוענים שהם נחטפו על ידי חוצנים, או חושבים שהם מצאו ראיות ארכיאולוגיות המתארות חוצנים, מדברים על יצורים דמויי אנוש - עם ארבע גפיים די אנושיות, גוף די אנושי, ראש די אנושי, שתי עיניים, שתי נחיריים, ופה... אבל, תכלס, אם יש יצורים תבוניים על פלנטות אחרות (וסביר בהחלט שיש) אין סיבה שהם לא יהיו דומים יותר לשריפס או תמנון אן עכביש עם שש עיניים - ולמעשה, דווקא הרבה יותר סביר מבחינה סטטיסטית שהם לא יהיו דומים כלל לבני אדם אלא תהיה צורה אחרת כלשהי; אולי אף כזו שאינה דומה כלל לבעלי החיים המוכרים לנו פה על כדור הארץ...

העובדה שכל החייזרים, לכאורה, מזכירים בצורתם בני אנוש, רק רומזת לדעתי שהם יצירות של הדמיון האנושי ה"אתנוצנטרי" (במקרה זה "הומו-צנטרי") המוגבל - ממש כמו קודמיהם, השדים והמלאכים, הפיות והקיקלופים, וכל האלים המיתולוגיים ובני פמלייתם שכולם דומיינו מאז ומעולם בצורת בני אנוש (ואפילו לרוחות הרפאים תמיד יש את כל האברים האנושיים שהן בעצם לא אמורות להשתמש בהם, ולרוב הן לובשות חלוק לבן כדי שלא יראו להן את אברי הרביה הספריטואליים שלהן)...
 
ממש לא...

ידוע שרק חלק מהמינים שחיים על פלנטות אחרות הם אנושיים, ההנחה היא שאלה הם האחראים ליצירת המין האנושי הארצי, הוא הרי לא נוצר פה בתהליך טבעי של אבולוציה.

יש מינים רבים ואחרים על פלנטות אחרות, וקרוב לודאי שעל רובם עדיין לא שמענו. נכון לעכשיו, ישנם דיבורים על אפורים לסוגיהם השונים (הם אולי קצת מזכירים בצורתם, אבל כנראה שהם מין אחר לגמרי), רפטיליאנים (זוחליים), ימיים (לא יודעת איך להגדיר אותם בדיוק, אבל הם חיים במים), גמלי-שלמה/ חגביים, חרקיים אחרים ועוד (מדי פעם שומעים דברים חדשים לנו).

אתנוצנטריות היא אכן תופעה מעצבנת והרבה מעבר לזה, לדעתי זו נגזרת של גזענות.
 
למעלה