דילמה דילמתית ביותר...

דילמה דילמתית ביותר...

הוזמנתי להרצות בכנס שיערך בארהב בעוד חדשיים, כלומר- כשהילדים יהיו בני 4 חודשים. אאלץ (במידה ואחליט לסוע) לעזוב אותם לכשבוע. מלבד הקשיים הנפשיים שכרוכים בכך, רציתי לדעת מה לדעתכם יעלה בגורל ההנקה, שכן כשאחזור הייתי מאד מאד מאד רוצה לשוב ולהניק אותם 1) התכנון הוא לשאוב להם כמה שיותר חלב. לא נראה לי שאוכל למלא מכסה של שבוע שלם עבור תאומים, אבל אעשה את מה שאוכל. נניח ויקבלו בנוסף לחלב גם תמ"ל. האם זה עלול להיות בעייתי מבחינתם לחזור להנקה מלאה אחכ? 2) מה הסיכויים לשביתת הנקה כשאחזור? ואם לא שביתה, האם יתכן והם "ישכחו" איך לינוק? 3) איך כדאי להכין אותם מראש לנסיעה כזו, כך שאסע בראש שקט ככל הניתן? האם צריך לתת להם תמל מראש כדי שיתרגלו? (אני יודעת שהם מוכניםלקבל כי בהתחלה, בביה"ח כשהם עוד שקלו מעט מדי, היינו מוסיפים) האם כדי להעביר אותם לבקבוקים עוד קודם כהכנה? כתבתי גם בפורום הנקה, אבל אשמח לשמוע מהמומחיות המקומיות גם כן... נועה.
 
באמת דילמה

למען האמת אני עמתי באותה התלבטות לאחרונה. הייתה לי הזדמנות בלתי חוזרת ליסוע בשבוע שעבר ל- 3 ימים לפסטיבל המסיכות בונציה בלי שזה יעלה לי כסף וויתרתי בגלל ההנקה. לא ראיתי את עצמי שואבת כמה פעמים ביום בחו"ל וזורקת את החלב כדי לשמור על יצור החלב ופחדתי מאיך ילדי יגיבו. וגם לא ראיתי את עצמי שואבת כמויות כאלו גדולות לפני הנסיעה מצטערת שאין לי פתרון ודרך אגב במקרה שלי (שזה רק בילוי) אני לא מצטערת לרגע שויתרתי
 

ממה מיה

New member
יש מצב לצרף אחד/שניים אלייך ?

את נוסעת לבד ? עם בן זוג ? הייתי בהחלט שוקלת לקחת אחד או שניים אם יש לך עזרה בנושא. האופציה השנייה והפחות נעימה היא לשאוב שבוע. יש לי חברה שנסעה לארבעה ימים לחו"ל וזה לא פגע לה בהנקה (היא הניקה לבסוף עד גיל שנתיים...) לגבי שבוע אני לא יודעת
 
באיזה גיל של הילד היא נסעה?

לשאוב שבוע אין לי בעיה (למרות שחבל יהיה לשפוך את החלב) מה שמטריד אותי זה האם הם יסרבו לינוק כשאחזור. בהתחלה חשבנו לסוע כולנו יחד, אבל זו טיסה ארוכה של 20 שעות, ונראה לנו סיפור די מסובך.
 

frige

New member
תראי כל ילד והאופי שלו

אי אפשר לדעת איך הילדים שלך יתנהגו עם חזרתך. אני למשל, נסעתי כשהראל היה בן חצי שנה ל-3 ימים. הוא שתה בבית את מה ששאבתי בשבילו שהיה במקפיא. אני שאבתי בבית המלון 3 פעמים ביום. כשחזרתי הראל ינק כמו גדול. חזר לציצי בלי בעיה בכלל. הוא ינק שנה וחצי. בגיל שנה למשל היה משברון שנסענו לבית מלון והשארנו אותו הוא לא כל כך רצה לאכול מבקבוק בהתחלה ופיתח חום אצל אמא שלי אבל גם זה עבר לו וגם אז הוא חזר לינוק. עם אלעד ואיתי לא יצא לי עוד לעזוב אותם לכמה ימים. (אני לא יודעת אם מישהו ישרוד איתם כמה ימים, עם שלושתם).
 

ליאתו

New member
אני במצבך ויתרתי - ושלחתי מישהו אחר

התקבלתי להרצות בכנס באירלנד כשהילדים היו בני חצי שנה, וכשהמועד התקרב החלטתי לוותר. ידיד שלי שהרצה באותו כנס הקריא גם את ההרצאה שלי. לא פתרון מושלם, אבל הפתרון הנכון לי באותו זמן. בסוף עזבתי אותם לראשונה לשבוע כשהיו בני שנה ושמונה (והמשיכו לינוק כשחזרתי).
 
אכן דילמה

קשה לי מאד לענות לך. אני לא הייתי מסוגלת לעזוב את הילדים שלי והלילה הראשון שהם ישנו בלעדי היה אחרי שיובל נגמל. הם היו אז בני שנתיים וחצי ונשארו עם שי ללילה אחד בלבד. מצד שני, אני לא עמדתי בפני הדילמה הזו. מעולם לא הוצעה לי נסיעה כזו ולכן מעולם לא בחנתי באמת את הסוגיה. אני מניחה שהנסיעה חשובה מאד לקריירה שלך. השאלה הראשונה שלי קשורה לאו דווקא להנקה. מי אמור להיות איתם בהעדרך וכמה את סומכת על אותו אדם? האם באמת תוכלי לנסוע בלב שלם? את גם צריכה לשאול את עצמך מה תרגישי אם נסיעה כזו תגמור להם ולך את ההנקה. אני לא אומרת שזה חייב לקרות אבל את צריכה לקחת את זה בחשבון ולהחליט האם זה מחיר שאת מוכנה לשלם. לגבי העניינים הפרקטיים. חשוב שהם יקבלו כמה פעמים תמ"ל קודם כדי לברר שהם מוכנים לאכול את זה ושהם לא אלרגיים. כמובן, לודא שהם מסכימים לקחת בקבוקים. יש סיכוי סביר שתסעי ותחזרי והם יחזרו לשד בלי בעיות. גם זו אופציה ואני מקווה שאם תחליטי לנסוע, זה מה שיקרה. את צריכה לחשוב גם מה יקרה לך. תצטרכי להמשיך לשאוב כדי לשמור על אספקת החלב. אני ממש לא מומחית לעניין. אם תחליטי לנסוע, מבטיחה לעזור לך למצוא כמה שיותר מידע על שמירת משק החלב שעליו עמלת כל כך. בסופו של דבר, הבן אדם היחידי שיכול להחליט אם כדאי לך לנסוע זו רק את. אנחנו פה כדי לתמוך בכל החלטה שתחליטי.
 

debby12

New member
מנהל
אני נסעתי ל-5 ימים כשבילבי היתה בת

6 וחצי חודשים. את משק החלב שימרתי בעזרת שאיבות בחו"ל. לגבי חזרה לינוק אחר כך - זה לא היה בכלל רלוונטי כי בילבי סירבה לציצי ממילא כל הזמן (הנקתי רק דרך שאיבות).
 
תודה על המידע, דבי../images/Emo140.gif

את מוזמנת לבקר פה ולתרום כמה שאת יכולה. בענייני שאיבות דבורה ואני יודעות רק בתיאוריה והידע שלך יכול ממש לעזור. שמחה שקפצת לבקר ומקווה שתשארי. מי יודע? אולי אחרי גילגי הבאים יהיו הנשל וגרטל או מקס ומוריץ....
 

ofrih

New member
נסיון כליל של 4 ימים

שבוע שעבר שחף היתה בבית חולים עם ברונכיאוליטיס RSV (עכשיו כמובן שגם סלע נדבק והוא מאד חולה) הם בני שלושה חודשים ואני הייתי איתה בבית החולים כל הזמן. הייתי מניקה אותה מציץ אחד ואחר כך שואבת מהציץ השני ושולחת לסלע את החלב השאוב. כשהשתחררנו מבית החולים סלע התנפל על הציץ כמו גבר אמיתי שיודע מה טוב בשבילו. סיפור נוסף , אחותי קיבלה מהעבודה נסיעה לאינדונזיה ל 10 ימים כולל הכל עם הבעל בחינם כשהבת שלה היתה בת חודשיים וחצי ,היא שאבה שם כל הזמן ובאותה תקופה הנקתי את בני הבכור אני מקוה שזה לא ישמע מופרע לחלוטין אבל היא ביקשה ממני להניק אותה גם מידי פעם רק כדי שתזכור מה עושים ,היה לי קשה מאד פסיכולוגית לעשות זאת אך הצלחתי לעשות את זה פעמיים ,כשהם חזרו היא המשיכה לינוק כרגיל עד גיל שנה. כך שהכל אפשרי אם רוצים, אם תחליטי לסוע זה לא בהכרח אומר שאת מוותרת על ההנקה. תעשי מה שמרגיש לך נכון.
 
ממש ממש לא מופרע

לא חושבת שהיתה לי בעיה להניק ילד של אחותי. מכירה שתי אחיות פה במודיעין שעושות את זה. הייתי כל כך שמחה אם לאחותי היה ילד עכשיו, שהייתי שמחה גם להיניק אותו...
 

debby12

New member
מנהל
שלום למנהלת המקסימה ../images/Emo24.gif

לכבוד יהיה לי להיות יועצת מיוחדת של הפורום לענייני שאיבות. להלן נסיוני המקצועי בתחום - נסיון בן 9 חודשים בהנקה בשאיבות בלבד (אבל של תינוקת אחת - לא תאומים - זה נספר רק כ-4 וחצי חודשים אם כך - לא?
). חוצמזה אני מניקה אישישיר בימים אלה יונקת מצטיינת בת חודשיים (הידועה בכינוי "החוויה המתקנת" וגם "מלתעות הפלדה") וגם אני לא יכולה להתאפק ושואבת להכנת סטוקפוא [עוד 3 שבועות חוזרת לעבודה במשרה מלאה מאוד מאוד בשעות ארוכות) כמעט ואין לי זמן לגלוש בתפוז בימים אלה - אז אם יש שאלה ספציפית שאני אולי יכולה לתרום בה (למשל - ניסיתי כמעט כל משאבה אפשרית חוץ מהספקטרה שעוד לא היתה אז בשוק) - שלחי לי מסר ואכנס לענות בברכת כיפאק לשואבות (וגם למניקות אישישיר כמובן) ד.
 
תודה לכולן

בינתיים בונה סטוק קפוא ומתכוננת לנסיעה אפשרית. נראה אם לא אשתפן לקראתה. אכן מדובר בהזדמנות מאד גדולה. ורק המחשבה על 3,4 לילות רצופים של שינה... והילדים ישארו עם אבא וסבאסבתא כך שהם יהיו בסדר. נראה אם יסורי המצפון לא יאכלו אותי חיה לקראת המועד.
 
למעלה