דיון מעניין בפורום מקביל

אני יכול להגיד ש.....

אף פעם לא ראיתי מסע בין כוכבים!!!!!!!!!! בתור חובב מדע בדיוני זה בטח מחדל אבל חוץ מהסרט החדש (והמאוד מאוד יפה ואני כבר לא יכול לחכות להמשך) וכל מיני קטעים מהסרט הראשון (הענתיקה) ואולי הסרט האחרון בסדרה (עם פיקארד שאותו שיחק פטריק סטיוארט הנהדר על רובוטים שאי אפשר לחסל, לא ברור בשביל מישהו לא בקיא כמוני בעולם מסע בין כוכבים), אף פעם לא ראיתי את מסע בין כוכבים. אפילו לא את הסדרות (לא משנה איזו) לא ראיתי וכל אחת מהן מ----א------ו------ד מעניינת אותי. לא ממש קשור אבל לפחות אני משאיר טיפונת את הפורום חי. ד"א, היה נחמד אם היה ערוץ בארץ שמתמקד בכל מיני סדרות אקשן ומדע בדיוני ופנטזיה שהיה מראה את כל הסדרות מההתחלה. אהה, רגע, יש כזה ערוץ....
 

papal

New member
זה שלא ראית טרק זה מחדל נוראי!!!!

בתור טרקי אני מוחא על כך נמרצות!! ועכשיו ברצינות, מייד לעשו תשיעורי בית ולהשלים פערים לגבי הדיון שלנו, כולם שואבים מכולם יש גבול לכמה בדיון אפשר לעשות ואם זה לא ברור לכולם פה אז התמות הכלליות בכל סדרות המדע בדיונית באשר הן מתבססות בשורה התחתונה על המיתולוגיות השונות של בני האדם לאורך אלפי שנים אם זה כלללל יקום מסע בין כוכבים- כשלכל גזע יש בו מימד מסויים של משהוא מהמיתולוגיות השונות (שבו ותקראו את סדרת המיתולוגיות של הוצאת מפה כמו שאני עשיתי ותבינו) וכמעט כל סיפור מביא משהוא מאיזשהוא סיפור אחר אם זה מהתנך אם זה מהספרות ומיצירות שונות ואם זה מאירועים היסטוריים -הכל שואב השראה, וכמובן, שבדיוק כמו שח"ע 9 זה בעצם גרסא טרקית לבב 5, ודסטיני זה גרסא סטארגייטית לוויאג'ר שבכלל כנראה שאבה השראה מאבודים בחלל- זה שהרעיון עצמו דומה , זה לא מעניין- כי כל השאר שונה בסך הכל,אי אפשר למשל להשוות סדרה רוויות סקס אלימות ותכונו תאנושיות לסדרה כמ ווויג'ר, כל סדרה והאופי שלה.. זה שהסיפורים דומים -זה כי בסופו של דבר יש מסגרות שקיימות לכל הסיפורים אי פעם.... רוצים חריגה ממסגרת? דיסטריקט9 היה הדבר הכי מרענן שראיתי בעולם המד"ב בעשרים השנה האחרונות, כי הוא יצא לחלוטין מכל התמה הזו ובכל זאת, גם הוא בסופו של דבר עסק בדבר שהוא מאוד אנושי- גזענות...
 
דיסטריקט 9 ??

ראיתי אותו בציפיה גדולה אחרי שכל כך היללו ושיבחו אותו, והייתי די מאוכזבת. אולי יש מאחוריו רעיונות פילוסופיים חשובים ואולי עוד לא עשו דבר כזה שכביכול חייזרים נמצאים על הארץ לא ככובשים אלא כסוג של פליטים - תקועים בטעות - אבל הסיפור לא היה לי מרתק, לא עניין אותי, והנסיון להקצין את הסלידה מהחייזרים על ידי עיצובם כסוג של חרקים מגודלים - היה מוגזם עד כדי להסיט את תשומת הלב מהמסר המרכזי. בקיצור - לא אהבתי. מה שאני מחכה זה שיהפכו את הספרים של סדרת המרחב המוכר של ניבן לסרטים. לא ברור לי למה זה לא קורה. עולם טבעת יהיה אחלה סרט. ויש עוד הרבה ספרים של אחרים שלא מובן לי איך הם לא הופכים לסרטים או סדרות בטלויזיה. פשוט חבל.
 
אם מאד מעניין

למה אתה לא רואה? בשביל זה יש ספיות DVD והורדות מהרשת וכאלה. אני הייתי רואה סטארטרק כשהיה בטלויזיה. את מרבית הסרטים של הסדרה שהיו בקולנוע - לא ראיתי, והבודדים שראיתי בכבלים לאחרונה - נראים היום פרימיטיבים כל כך שזה מגוחך. הסרט החדש מל אמזמן היה מוצלח, אבל קצת מופרך. היה קטע מעניין בלראות אותם כביכול צעירים - לפני הפרסום. זה נכון שיש כל מיני מוטיבים במד"ס ובכלל בספרות שחוזרים על עצמם, והחידושים הם בשוליים - בעיצוב הגזעים הזרים למשל, ובטכנולוגיות בהם משתמשים, אבל אם מנסים להיות גם מדעיים ולא פנטסיה בדיונית לחלוטין אז ברור שרוב הרעיונות יהיו בסופו של דבר באיזה קו משותף שבנוי על יסודות של פיזיקה וביולוגיה שקיימים כיום, גם אם מותחים אותם לקצה גבול היכולת. בכל אופן - גם אם סטארגייט לקחו דברים מסיפורים וסדרות וסרטים אחרים - אני חשבת שהם עשו עבודה יפה מאד לערבב ביניהם, להסביר את החיבורים, לשלב את הדברים במרקם הסיפור שהם רצו להביא - וזה מה שהופך טלויזיה לטובה.
 

18zoot

New member
נו באמת...

גם הרעיון על ספינת חלל שטסה במרחבי היקום וחוקרת אותו הוא לא מקורי... יש להבדיל בין קווי עלילה בסיסים שהם חלק מהיסודות הכי בסיסיים של ז'אנר המד"ב לבין העתקה של קווי עלילה/דמויות. זה כמו שתאמר שכל סדרת מד"ב שמתמקדת בספינת חלל שחוקרת את היקום היא העתק של מסב"כ.
 

tanj

New member
אם כבר פורומים אחרים

אז גם סדרות אחרות עם שחקנים מסטרגייט: ג'ייסון מומואה, הלא הוא רונן דאקס, משחק את חאל דרוגו ב "game of throns" של מרטין (שיר של אש ושל קרח)
 

4hilla4

New member
א-ו-מ-י-ג-ו-ד ! ../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif../images/Emo2.gif

ידעתי שהוא נראה לי קצת מוכר אבל לא ידעתי מאיפה ! תודה רבה לך על המידע הזה ! ד"א- דמות מזעזעת. קט ונד
אהההההההההההההה
אובססיה חדשה !
 

tanj

New member
כן, בורומיר ורונן באותה סידרה...

לרונן אין טקסטים מסובכים מדי במשחקי הכס. רק לרכב על סוס ולעשות סקס. בורומיר לעומת זאת...הוא היה הדמות החביבה עלי כשקראתי את הספר- כלומר נד או לורד סטארק. קייטלין מעצבנת חיבבתי גם את ג'ון ורוב
 

4hilla4

New member
לא קראתי את הספר... מתכננת לעשות זאת!

אני רק צריכה להשיג אותו, אני ממש מחזיקה את עצמי מלקרוא
כי אני יודעת שאם אני אקרא שנד או קייטלין מתו, אני אפסיק לראות את הסדרה, את כל שאר הדמויות אני כמעט שונאת, חוץ מאריה(!) משפחת המלוכה עולה לי על העצבים כל פרק מחדש ! אז לא להגיד לי אם הם מתו, מספיק קשה לי ככה להחזיק את עצמי שבוע בלי לקרוא שום ספויילר
 
זה לא ספר , זו סדרת ספרים ../images/Emo58.gif

אבל ג'ורג' מרטין מאד מעצבן הוא סוחב אותה כבר שנים ולא מסיים אותה. מציע לך בחום להפסיק לראות את הסדרה , ועכשיו, אם זה מה שאת כותבת.
 

4hilla4

New member
../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif../images/Emo7.gif

ידעתי ! טוב ספר לי איך זה ילך
לפחות תמיד יהיה לי את פרק 3
 
../images/Emo58.gif

בגדול , כמוטיב חוזר , למעט דמות אחת או שתיים , כל מי שנראה לך מספיק חשוב ושבלעדיו העסק יקרוס , מת בפרק הבא.
 

tanj

New member
אני מקנא בך שאת רואה את הסידרה לפני הספר

כי למשל אני יודע מראש מה הולך לקרות בכל סצנה כמעט כי קראתי את כל הסידרה (ביולי יצא הספר החמישי). מצד שני, מי שקורא את הספרים קודם רואה את הדמויות ואת המאורעות אחרת ממי שרואה קודם את הסידרה. זה בערך כמו לראות את שר הטבעות לפני קריאת הספר. הספר הרבה יותר עמוק,מפורט ומרובד. לא תמיד זה טוב אצל מרטין שהולך סחור סחור ויורד לפרטים כמו ארוחות מלכים (תרתי משמע) מפורטות מהברווז הממולא ועד דובדבנים ביין ועליהם קרם ברולה בנוסח דרגון סטון וכו', אבל אני חושב שאת תהני מהסידרה וממליץ מאוד לקרוא את הספרים באנגלית. התירגום מפספס הרבה מאוד מהאוירה הימי ביינמית האפלה. דרך אגב, את נתת מחמאה אדירה לשחקנים שמגלמים את ג'ופרי,סרסיי ,ג'איים ורוברט- הם עושים בדיוק את מה שמרטין רצה שיעשו- להיות אכזריים,מפונקים ורעי לב. השחקן של ג'ופרי משחק מבריק. ומה תגידי על החומה? הספרים מתארים אותה בפירוט אבל באמת התרשמתי מאוד מהויזואליות שלה בסידרה. אם כי ניראה שמשהו התפספס בצילומים כי החומה לא נראת גדולה מהחיים. אולי זוית הצילום גבוהה מדי? הסצנה שטריון משתין מעל החומה אל הצפון הקפוא מצוינת.
 

4hilla4

New member
הלינסטרס מזעזעים !

כאילו, אחרי השיחה האימהית המזעזעת שג'ופרי קיבל, הבנתי עד כמה הם מטורפים.
--- אני לא מבינה את זה, הרי מישל (קייטלין) היא שחקנית ראשית, איך הם נפטרים ממנה כל כך מהר?
 

tanj

New member
הילה אני לא מגלה ספויילרים

סידרת הספרים מעולה אבל מרטין מעט גורר רגליים ולא רוצה לסיים לכתוב. רק ביולי יצא ספר מספר 5 כשבין ספר 4 ל 5 חיכינו 6 שנים. ומרטין לא צעיר, וגם שמן. אני מקווה שהוא יחיה מספיק זמן לסיים אותה. מעריץ אחד כתב לו שהוא צריך לסיים את הסידרה לפני שהוא ימות ומרטין ממש התעצבן עליו... לא תיפטרי מקייטלין המעצבנת כל כך מהר...והלניסטרים- חכי תכירי את האבא טיווין לאניסטר...ממש משפחה על שפת הפסיכולוג. לא רחוק ממשפחתו של דנת'ור ממינאס תירית' רק יותר גרוע בהרבה. רוברט נתן לך עצה ידידותית- אם תתמכרי את אבודה ותמצאי עצמך כל יום נכנסת לאתר של מרטין עם תחינה בליבך "אולי אולי היום הוא יכתוב שהספר מוכן" וכל יום להתאכזב מחדש. מרטין ממש מתעלל במעריצים שלו. שיכתוב יותר מהר!!!
 

4hilla4

New member
עזוב את הספר..

כל עוד מישל פיירלי בסדרה, גם אני שם
- עכשיו ראיתי את פרק 4- השלוש דקות האחרונות= EPIC!
6 שנים בין ספר 4 ל5?
הוא קצת איטי לא
התחינה היחידה שלי זה שמישהו שם בהפקה יחליט לא ללכת לגמריי לפי הספר ולהשאיר את קייטלין עוד הרבה זמן...
 

tanj

New member
אני מנוע מלהגיב בענין קטליין

חוץ מזה שהיא מעצבנת. בספר מתואר יחסה המביש לג'ון סנואו. דבר שנעלם מעיני הצופים בסידרת הטלויזיה... מרטין משתתף בהפקה כך שהסיכוי לסטיה בנרטיב של הספרים שואף לאפס. כבר יש פרק 4????!!! אני הולך לראות!
 

4hilla4

New member
למה מנוע? ;(

תהנה מהפרק!!! דקות אחרונות פשוט עילוי!!
 
למעלה