ברכות ! נושא לדיון- מי נוסע למי ?

ברכות ! נושא לדיון- מי נוסע למי ?

ראשית ברכות לפורום החדש ! מי יתן ונתבשר בו דבר יום ביומו בשמחות החברים ! כעת לשאלה שנשאלה בעבר בפורום חרדים שיש לתת עליה את הדעת. מקובלנו שפגישה ראשונה נערכת במקום שבו הבחורה קובעת. על פי רוב מדובר בבית הפרטי שלה ובסביבתה הטבעית. יש הרבה הגיון לנוהג זה. השאלה מתחילה במקרה שהבחורה מתגוררת באיזור לא סטנדרטי. זה יכול להיות ירוחם/ אופקים בדרום או טבריה/ חצור בצפון. הבחור לעומת זאת לומד באחת הישיבות שבאיזור המרכז או י-ם. מה עושים ? מחד, זכות הבחורה לתבוע את מה שנהוג, קרי- 'אני רוצה להיפגש בבית'... מנגד יש לחשוב גם על הבחור, בחור ישיבה הוא אחד שאין לו שעות פנאי ולטרטר אותו בנסיעות של חצי יום לטבריה ועוד לחזור מאוחר יותר לישיבה זו התעללות לשמה בבן תורה שזמנו יקר. מה דעתכם ? בחור- האם מבחינתך תסכים בכל מצב לנסוע לפגישה ראשונה למרחקים לא סבירים ? איך תסביר את התנגדותך ועדיין להישאר ג'נטלמן ? בחורה- האם תסכימי לוותר על זכותך ? איך תסבירי את התעקשותך במידה והבחור מתנגד ?
 

זמניט

New member
בעיקרון הבחור צריך להגיע עד הבחורה

ולא משנה איפה היא גרה, שיראה קצת מאמץ למה לא? ככה זה מנהג העולם. אם יש לו איזו סיבה מיוחדת חוץ מעצלות אני אשקול אם להגיע או לא. אני אישית כבר מזמן ויתרתי על הזכות הזו שיגיעו עד אלי כי אם אני זו שעושה את המאמץ הרבה יותר קל לי אח``כ להגיד לא.
 

pizarro

New member
נתחיל מהסוף

אם זה שיקול בשבילך להתחתן עם בחור בגלל שהוא התאמץ לבוא עד לביתך, אז אני מודיע לך חד משמעית שמצבך אנוש. ועל החלק הראשון בהודעתך, מה שבחור מגיע לבחורה זה לא בגלל שהוא צריך להראות מאמץ כדבריך, אלא מכפני שכשהבחורה נמצאת במגרשה הביתי היא מרגישה יותר נח, ולכן אם הבית מרוחק באופן מוגזם, לא צריך ליסר את הבחור יתר על המידה.
 
אני למדתי באיזור הצפון וקבענו במקום

שהוא באמצע לשנינו. אני חושבת שצריכים להיות קצת גמישים בנושא
 
הדרך להתעקש

צריך להתעקש על דברים שחשוב וזהו תפקידו של השדכן לרכך ולהשיג את הפשרה בין הצדדים.
 

אבי87

New member
גם בזה אין כללים.

הכל צריך להיות בגמישות הראויה מצד שני הצדדים.
 
אצלי חשוב שיהיה מינימום ביטול תורה

וממש לא משנה לי מה מקובל. נפגשים כמה שיותר קרוב לבחור. ואם זה לא אכפת לו אז לא בטוח שאני ארצה להיפגש...
 
אני אסע רחוק כמה שאתבקש..

אבל לא אפגש בבית, רק במקום `ניטרלי`, אני בא להפגש איתה, לא עם ההורים / אחרים.
 

חוצ ניק

New member
אני לא יסע לירוחם או לאופקים

סתם כי לא כזה בא לי טוב בחורה משם. להפגש בבית שלה? ממש לא, גם אם זה יהיה ליד הבית שלי...
 
למעלה