בעל עותק קשיח ונוצץ של Unseen Academicians

IndigonFlash

New member
בעל עותק קשיח ונוצץ של Unseen Academicians

למרות המחיר הגבוה (150 O_O), היה לי צורך עז לרכוש אותו, במיוחד לאור ההרגשה הבעייתית שיתכן וזה יהיה הספר האחרון של טרי
 

IndigonFlash

New member
נקנה אתמול בשעה מאוחרת

ויש לי עוד ספר אחר לסיים קודם, אז אין לי מושג :D
 

toi

New member
|יר| כריכה רכה או קשה?

אם זו רכה, אני רץ לשבור את ההבטחה שלי לא לקנות ספרים.
 

pix37

New member
הוא לא רע - אבל פחות מהשיאים

לי לפחות הוא נקרא כמו ספר באמצע הסדרה, כאשר כבר היה ברור שיש כאן משהו מעבר לצחוקים אך פראצ'ט עוד לא זיקק את האמירות שלו. מבחינת הסגנון דומה יותר "לעושים סרטים" או "לפירמידות" מאשר לאחרונים שהיו טובים הרבה יותר. יותר סוג של פרודיה על נושא מסוים מאשר ספר העומד בפני עצמו ורוצה להעביר תובנות חדשות או רעיונות מעניינים. הוא כתוב היטב, זורם בקריאה, העלילה מעניינת אבל הוא לא עומד בשורה אחת עם היצירות הגדולות באמת "משמרת לילה", "חבטה" או "החטיבה המפלצתית"
 

trillian

New member
אני מסכימה קצת וקצת לא מסכימה

מה שאהבתי במיוחד בספר הזה, ולדעתי הוא שונה מאשר בספרים אחרים, הוא ההתייחסות לאנשי העמכה באנק מורפורק כאנשים ששווה להתייחס אליהם כדמויות ראשיות. הם לא סופר הירוז בשום צורה, אין להם כוחות מיוחדים או כסף, והם גם לא חברים בשום גילדה. אנשים פשוטים. הם הקסימו אותי. מעבר לזה, הקוסמים לדעתי הוצגו באור חדש לגמרי בספר הזה, ואהבתי את החיכוכים בין רידקולי ל former Dean - לדעתי זה הפך אותם להרבה יותר אמיתיים. הוא הפך את העולם להרבה יותר מורכב בכך שהראה לנו שיש אוניברסיטאות לכשף בעוד מקומות בעולם הדיסק, והן ממש שוות משהו. זה מאוד הגניב אותי. אבל כנראה בעיקר מה שאהבתי היו הדמויות הראשיות, ובראשן Mr Nutt, שפשוט הקסים אותי לגמרי. הזדהיתי איתו בכל פעם שהוא שאל בצניעות "Am I Worthy?" - זו שאלה שאני שואלת את עצמי כל הזמן. אמנם הספר הזה לא ממשיך את הקו של Going Postal ו Making Money, או את ספרי המשמר המאוחרים, אבל לדעתי הוא גם לא כל כך דומה ל Moving Pictures. יש כאן פחות צחוקיאדה, ויותר אהדה לאנשים פשוטים. בקיצור - אהבתי. גם את הכריכה, אפילו שהיא לא של ג'וש קירבי ז"ל.
 

IndigonFlash

New member
דווקא Making Money?

אני מאוהב בגוינג פוסטל, אבל Making Money אכזב אותי מאוד. העלילה הייתה משעממת ומעצבנת, והדמות של ליפוויג לא הייתה מעניינת כמו בראשון.
 

trillian

New member
טוב, אז עזוב את Making Money

אני גם חושבת שהוא פחות טוב מ Going Postal, אבל זו לא הנקודה שניסיתי להעביר. אני כנראה לא באמת יודעת להתנסח :/ התכוונתי שלדעתי הספר הזה לא ממשיך את הקו שלהם של ביקורת וזווית שונה על נושאים ממשלתיים/שלטוניים ובכלל הטון הרציני יחסית שלהם (ובעיקר גם של Thud! ו Night Watch), לעומת הספרים האמצעיים יותר.
 

ויימס

New member
עשית לי חשק לקרוא אותו. ^_^

שזה לא כל כך טוב, לאור העובדה שיש לי טריליוני ספרים ברשימת הקריאה שלי. .You evil, evil woman
 

morashty

New member
זאת דווקא הביקורת הכי גדולה שלי עליו -

כי עם כל הכבוד ל - Mr. Nutt או לגלנדה אני לא חושב שהם מסוגלים להחזיק ספר לבד, וכשבאים לשאול מי הגיבור של הספר לדעתי התשובה היא שאין אחד כזה. יש המון דמויות משנה שכל אחת מהן נהדרת בפני עצמה אבל אף אחת מהם היא לא הגיבור של הספר. אין אף דמות שמקבלת "זמן מסך" בהתאם לדמות ראשית ולמרות שכולן משחקות תפקיד חשוב (מי יותר מי פחות) אין אף דמות שסביבה סובבת העלילה. וממילא בלי ציר מרכזי אז התחושה היא שזאת כבר לא עלילה אלא דברים שמתרחשים אחד אחרי השני. אבל מעבר לבעיה הזאת, הספר באמת נהדר, זורם ומשעשע. את Brazeneck Collge טרי כבר הזכיר בכל מיני הזדמנויות (ב"מדע של עולם הדיסק" בעיקר) והעובדה שהוא השתמש בו באופן הזה זה נותנת הרגשה שדברים זזים בעולם הדיסק, ולא דורכים במקום. חוץ מזה כל הכריכות של פול קידבי מגניבות...
 

trillian

New member
אני חייבת שלא להסכים

לפי דעתי גלנדה ומיסטר נאט הם הגיבורים. אולי קשה להשתכנע בזה, כי שניהם סוג של נחבאים אל הכלים. אבל הם אלה שבעיקר משתפים את הקורא במחשבות שלהם. ובעצם, כנראה בעיקר גלנדה. ואללה, אני צריכה להרחיב את ידיעותיי בספרי המדע. ושוב, אני חייבת שלא להסכים - אין על ג'וש קירבי. פול קידבי אמנם עושה דברים נחמדים ומאוד יפים, אבל לדעתי הוא לא תופס את הרוח לגמרי.
 
למעלה