בוקר טוב
- תזכורת

darmha

New member
בוקר טוב ../images/Emo24.gif../images/Emo42.gif- תזכורת

בוקר טוב לכולם, האם ישבנו היום בלי לעשות כלום? בלי לעשות משהו חיצוני ובלי לעשות משהו במיינד שלנו? האם חווינו את הדרך היום? שמיים אפורים פרחים ורודים יושב בשקט מה בעולם הוא אני מה בעולם איננו אני? ציפור קטנה עוברת ומצייצת בקול רם. איתכם בדרך יובל
 

אננדה

New member
בוקר........(בערך..)

אנחנו כל הזמן ´עושים´ משהו, לא? גם אם זה לעיתים לא נראה לעין - אנחנו עושים. יש ה´עושים´ במודע ויש ה´עושים´ לא במודע - כל אחד לפי בחירתו. (אישית אני כבר לא מכירה/זוכרת דרך אחרת מלבד הדרך הזאת). לוקחת נשימה - שואפת פנימה את הקיים, את המהות. מתבוננת ימינה ושמאלה ויודעת - יש לי הכל. כל הזמן היה. וכל הזמן יהיה. השקט שבמודעות. השקט שבהבנה. השקט שבדיבור. השקט בנגיעה. השקט בהוויה. השקט באהבה. העוצמה שבשקט. הנמצאת ב´הכל´ והכל בה.
אננדה.
 

זהו

New member
לא

לא, תקוע עדיין עם הקיר, גם בשעת לילה מאוחרת זו... אבל רואה דרכו, מרגיש את השיר, חש את טל הבוקר מאחוריו. פרי דמיוני המתעתע? הרוגע, שלי הוא?
 
שמחה לדעת שאני לא לבד..

גם אני תקועה עם הקיר (נחמת עניים אני יודעת, אבל זו בכול זאת נחמה..)
 
למה ?

למה כל מילה שניה צריכה להיות עם ציפורים, פרחים וכל החארטה הזה ? אפשר לחשוב שהעולם עשוי מגרניום רחני וקטורת ? עושה רושם שהדרקון הזה קצת סיסי COME ON, MAN :)
 

darmha

New member
די היקר ../images/Emo24.gif

חה חה חה! קודם כל צחקתי -אז כבר תודה. לשאלתך: מדובר בביטוי מוסכם בזן שמצביע על מצב ההכרה ועל נקודה מרכזית בזן. בזן יש ביטוי: בלי תיאורים, בלי הסברים מצביע ישר לאמת. הסבר קצר: מה בודהה הבין מתחת לעץ כשהגיע להארה? המטרה של תלמידי הזן: לראות דרך עיניו, לשמוע דרך אוזניו של בודהה וכל המאסטרים. לא להבין אלא להיות. כלומר, מרגע לרגע אם הנחת לכל המחשבות, הגעת להכרה צלולה כמו מראה נקייה. ואז מה שאתה רואה מה שאתה שומע מה שאתה מריח מה שאתה חושב מה שאתה מרגיש -זאת האמת. בזן מכנים זאת - להגשים ריקנות. כשאיש זן אומר ציפורים מצייצות זאת האמת שלו באותו רגע. זה לא תיאור סתמי אלא בעצם אדם שמצביע למצב ההכרה שלו. על יסוד תפיסה זו התפתחה תרבות יפן למשל עולם שירי ההאיקו היפני. ואז כשאתה קורא היום מה שכתב משורר האיקו יפני 400 שנה, באותו רגע אתה חווה את חוויתו - בלי הסברים בלי תיאורים. איתך בדרך יובל
 

זהו

New member
הכל בתנועה מתמדת. איזה יופי!

אני מאבד את שפיות דעתי???... כל הקירות, המראות, הריחות, זה לא הענין, נכון?
 
למעלה