בוקר טוב של שבוע חדש

דרדרית

New member
בוקר טוב של שבוע חדש

שוב התחלה חדשה של שנה חדשה. לאחר שהתנקינו מהחטאים ומכל המעשים הרעים- אנו כמו דף חדש במחברת חדשה של תחילת השנה... הכל עדיין לבן, נקי, ללא אף קמט או כתם... ומתי הדף הופף ליָשָן? ממש ברגע שבו נגענו, הסתכלנו ומיששנו... כך גם אנו האנשים- לבטח התחלנו כבר לצבור מעשים רעים חטאים קטנטנים... וכי אפשר אחרת? איך???
חגית
 

bimbo.

New member
בוקר טוב../images/Emo141.gif

אני מחפשת איזה חטא קטנטן להתחיל בו את השנה החדשה, ולא מוצאת. אבל בטח במשך היום....
 
החטאית בימבו מוזמנת להגיע לכאן../images/Emo140.gif

מה זאת אומרת את לא מוצאת אפילו חט אחד? את יודעת שבדרך כלל לא מרשה לקחת פטיש ומסמר הנה המשימה הראשונה שלך ( החטא הראשון) לקחת פטיש מסמר לבנות לנו סוכה ומהר
 

שרה16

New member
בוקר אנשים../images/Emo42.gif

יום כיפור עבר בין רגע,היתה לי תעסוקה נון סטוף
היום הראשון של השבוע מתחיל בהכנות לילד החייל שיצא לחופשת שחרור מהצבא. יש לנקות ולאוורר ולהכין מטעמים. טוב שיש למי להכין
 
שרה אני מאחלת לבן שלך

בשמי ובשם כל הוטאים והחוטאות הגולשים והגולשות הצפים והצפות שיחרור קל ונעים ואחר כך מבקשת להביא אותו לכאן כדי לעבור טקס קבלתו לשבט החוטאים
 
בוקר טוב דרדרית, שרה, וכל החוטאים

דרדרית גם אני מקווה ומאחלת לכולם צבירת חטאים טובים מאה חטאים ביצוע: אתניקס מילים: זאב נחמה לחן: זאב נחמה ותמיר קליסקי אוהב הופך לפרא אקנה לך ארמון על גבעות גן של עדן הלב הופך לטרף צבעי מלחמה על פנייך יש חשק יצאת אל ריקוד מטורף אל דרכך אשאיר לך שושן לרגליי שולחנך כמוך זיכרוני בוגד בי מאה חטאים את ספרת לי מאה על כל אחד אני אתן לך מטבע מאה מטבעות של זהב אני אתן לך יצאת אל ריקוד מטורף אל דרכך אשאיר לך שושן לרגלי שולחנך צאי בריקוד מטורף עד הסוף את הבל היופי והשקר הטוב
 
ואם כבר הזכרנו את חג הסוכות

איך אפשר מבלי לספר לכם למה בכלל חג סוכות למה בונים סוכה ומה זה בכלל אושפיזין
חג הסוכות ומצוותיו חג הסוכות הוא אחד משלושת הרגלים סוכות, פסח ושבועות. בזמן שבית המקדש קיים חלה מצוה על עם ישראל, לעלות לירושלים בשלושת הרגלים ולהקריב קרבנות בבית המקדש חג הסוכות משופע במצוות רבות. את הפסוק "שובע שמחות את פניך" תהלים טז, דרשו חז"ל אל תקרי שובע אלא שבע. אלו שבע המצוות, שהתורה ציוותה עלינו בחג הסוכות: שלמי שמחה שלמי חגיגה ערבה הדס לולב אתרוג סוכה
 
מצוות הסוכה

מצוות סוכה את הסוכה מקימים מתחת לכיפת השמים, במקום גלוי ולא מתחת לאילן או לבית או למבנה אחר. אורכה ורוחבה של הסוכה, צריכים להיות לפחות שבעה טפחים על שבעה טפחים. גובהה של כל דופן צריך להיות לפחות עשרה טפחים. אסור שגובה הסוכה יעלה על עשרים אמה. הסכך הסכך צריך להיות עשוי מגידולי קרקע תלושים, אך לא מדבר המקבל טומאה, כגון: שברי כלים, קרשים שנעשו מהם בעבר כלים, סולמות, ארגזים וכדומה; וכל שכן שאין מסככים בכלים עצמם. כמו כן, אין מסככים בפירות ובירקות.
 
האושפיזין

האושפיזין אירוח הוא נושא מרכזי בחגיגות הסוכות. במשך שבוע אנחנו מבלים מה שפחות בבתינו הנפלאים, ומעדיפים את הסוכה האירעית והצנועה. בדרך זאת אנו משחזרים את הסוכות של אבותינו, אשר חיו 40 שנה במדבר .כאורחיו של אלוהים הרבה אנשים, בתי כנסת וקהילות עושים מאמצים גדולים לארח, ולפתוח .את סוכותיהם לאחרים בימי הביניים החל המנהג לקבל בברכה באופן סמלי את שבעת אנשי התורה .החשובים, אשר "מבקרים" בסוכתנו, כל אחד באחד משבעת ימי הסוכות ." אלו נקראים "אושפיזין ביום הראשון - אברהם ביום השני - יצחק ביום השלישי - יעקב ביום הרביעי - יוסף ביום החמישי - משה ביום השישי - אהרון ביום השביעי - דוד
 
על ארבעת המינים

על ארבעת המינים המצווה מצוות לולב - שניקח בידינו ביום הראשון של חג הסוכות פרי עץ הדר, כפות תמרים, ענף עץ עבות וערבי נחל, שנאמר: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפות תמרים, וענף עץ עבות וערבי נחל" (ויקרא כג, מ), ובא הפירוש, כי פרי עץ הדר זה האתרוג, וכפות תמרים - הלולב (ונכתב כפת חסר ו"ו, לרמוז החיוב שניקח הלולב אחד ולא שניים או שלושה או יותר), וענף עץ עבות הוא ההדס, וערבי נחל -הערבה הידועה בישראל. משורשי המצווה כבר כתבתי לך בני כמה פעמים במה שקדם, שהאדם נפעל כפי פעולותיו שיעשה תמיד, ורעיוניו וכל עשתונותיו נתפשים אחרי פועל ידיו, אם טוב ואם רע. ועל כן, כי רצה המקום לזכות את עמו ישראל אשר בחר, הרבה להם מצוות להיות נפשם מתפעלת בהן לטובה תמיד כל היום. ומכלל המצוות שציוונו להתפיש מחשבותינו בעבודתו בטהרה היא מצוות התפילין, להיותן מונחות כנגד איברי האדם הידועים בו למשכן השכל, והם הלב והמוח. ומתוך פועלו זה תמיד ייחד כל מחשבותיו לטוב, ויזכור וייזהר תמיד כל היום לכוון כל מעשיו ביושר ובצדק. וכמו כן, מצוות הלולב עם שלושת מיניו - מזה השורש היא. לפי שימי החג הם ימי שמחה גדולה לישראל, כי הוא עת אסיפת התבואות ופירות האילן לבית, ואז ישמחו בני אדם שמחה רבה, ומפני כן נקרא חג האסיף. וציווה האל לעמו לעשות לפניו חג באותה העת כדי לזכותם להיות עיקר השמחה לשמו. ובהיות השמחה מושכת החומר הרבה ומשכחת ממנו יראת אלקים בעת ההיא, ציוונו השם לקחת בין ידינו דברים המזכירים לנו כי כל שמחת לבנו לשמו ולכבודו. והיה מרצונו להיות המזכיר מין המשמח, כמו שהעת עת שמחה, כי צדק כל אמרי פיו, וידוע מצד הטבע כי ארבעת המינים כולם משמחי לב רואיהם. ארבעה מינים כנגד האיברים ועוד יש בארבעה מינים אלו עניין אחר, שהם דומים לאיברים היקרים שבאדם: שהאתרוג דומה ללב שהוא משכן השכל, לרמוז שיעבוד את בוראו בשכלו; והלולב דומה לעמוד שדרה שהוא העיקר שבאדם, לרמוז שיישיר כל גופו לעבודתו ברוך הוא; וההדס דומה לעיניים, לרמוז שלא יתור אחר עיניו ביום שמחת לבו; והערבה דומה לשפתיים, שבהן יגמור האדם כל מעשהו בדיבור, לרמוז שישים רסן בפיו ויכוון דבריו ויירא מהשם אף בעת השמחה. לולב במדינה יום אחד וטעם שאינו נוהג במדינה [מן התורה] אלא יום אחד, לפי שידוע כי עיקר השמחה ביום ראשון הוא. ואם תשאל: שמיני עצרת, שיש בו שמחה גדולה לישראל, למה לא היה ניטל בו? התשובה: כי יום שמיני עצרת - כולו לשם. וכמו שאמרו, זיכרונם לברכה: משל למלך שעשה סעודה וכו' כמובא במדרש, (עיין רש"י במדבר כט, לו), ולבסוף אמר להם, "עכבו עמי יום אחד, שקשה עלי פרידתכם". ולפיכך נקרא "עצרת", ואם כן אין צריך זיכרון אחר. וחג הפסח אין צריך הזכרה בלולב, שהרי מצה ומרור וגופו של פסח בין ידיו, ועוד - שאינו זמן שמחה כמו חג האסיף. וחג השבועות גם כן אין צריך הזכרה אחרת, כי עיקר הרגל אינו אלא מצד מתן תורתנו, והיא זיכרוננו הגדול ליישר כל אורחותינו. מדיני המצווה מה שאמרו זיכרונם לברכה, שארבעה מינים אלו מצווה אחת הם ומעכבים זה את זה אם אין לו, אבל אם יש לו ונטלם בזה אחר זה - יצא, דקיימא לן לולב אין צריך אגד. ונוטלים לולב אחד ואתרוג אחד ושני בדי ערבה ושלושה בדי הדס כשר, כלומר שיהיו עליו עשויים תלתא תלתא טרפי בקינא [= שלושה עלים בקנה אחד], כמו שמפורש בגמרא (סוכה לב, ע"ב). ולזה רמז הכתוב כשקראו "עבות". ושיעור אורכו של לולב - לכל הפחות ארבעה טפחים. והדס וערבה - שלושה טפחים, שהם עשר אצבעות בגודל. ושיעור אתרוג אין פחות מכביצה. ודיני הנענוע, החיוב להוליך ולהביא ולהעלות ולהוריד, והעניין - לעורר הנפש שתזכור בעת השמחה כי הכול לשם יתברך, ממעלה עד מטה וארבע רוחות, שהכול נכלל בזה. ויתר פרטיה של מצווה זו מבוארים במסכת סוכה. במי נוהגת המצווה ונוהגת בכל מקום ובכל זמן, בזכרים ולא בנקבות. והעובר עליה, ולא נטל ארבעה מינים אלו ביום ראשון של חג הסוכות שלא חל בשבת, וכן בכל שבעה במקדש - ביטל "עשה" זה. ובמקדש היה ניטל ביום הראשון אפילו בשבת. http://www.daat.ac.il/daat/toshba/maagal/tishrey3.htm
 
שלום שלומית

שלום שלומית / יזהר בן נחום עוד שנה שחלפה מסוכות עד סוכות .ושלומית מהשיר ממשיכה לחכות היא הביאה לולב והדס ואתרוג .והסכך, כמו תמיד רענן וירוק היא הזמינה שכנים ועשתה מסיבה .ורק הוא האושפיז הראשי, עוד לא בא .וכולם מנסים לנחם: לא נורא הן זה מה שקרה בשנה שעברה ,ואם השנה לא הואיל בטובו ? מן אורח כזה, מי צריך שיבוא .אך שלומית הקטנה היא מחומר אחר .היא תמשיך לחכות והיא לא תוותר .השלום עוד יבוא לסוכה של שלומית
 
מה אמרה הסוכה?

אמרה הסוכה / אבי פיין /נצר סירני :אמרה הסוכה אני עסוקה ובא לי לשבת .מול המרקע :אמר הלולב ,אני נעלב - ביקשתי מים .נתנו לי חלב :אמר האתרוג - דווקא בא לי לסרוג ,זוהי דרך טובה .את הזמן להרוג המשיך ההדס במעשי קונדס והערבה .כרגיל - סרבה ויום החול כבר מועדו המועד או-טו-טו יחול וכל האושפיזין כבר בדרך מחו"ל אבל המועד בכלל לא מועד מול מכשול מכל מין ,מי היה מאמין וימי חול המועד .כבר מוכנים למסע ,חג כבר קורם עור אברים רמ"ח וגידים שס"ה והנה כך ועם סכך הוא בא לעולם - יפה מכולם !חג סוכות תשס"א
 

דרדרית

New member
../images/Emo51.gif לך חטאית יקרה על המידע

שהבאת. אגב- ניסיתי לאתר את כל האושפזין שיבואו לסוכה שלי אושפיז מספר 5 לא עונה לסלולרי. מה עושים????????
 
דרדרית חמודה

את לא יכולה לעשות קיצור דרך את לא יכולה להזמין ביום הראשון את האושפיז החמישי היום היית צריכה להתקשר לאושפיז הראשון הוא כל היום היה בהמתנה
 

דרדרית

New member
אופס.... כעת אני מבינה למה הוא לא

היה זמין.... מסכן האושפיז הראשון. חושבת שהוא נעלב? לא נורא, אכפר בשנה הבאה .
 
למעלה