בהצלחה. שאלה על הסכם מייסדים

סתירה בין הסכמים

שלום רב,
ככל שיש סתירה בין המסמכים השונים, הכלל הוא כזה:
בין בעלי המניות שהם צדדים להסכם המייסדים - הרי שהוראות הסכם המייסדים אינן יכולות להשתנות בלא הסכמת כל הצדדים. לכן, ככלל, הסכם המייסדים יגבר.
עם זאת, הסכם המייסדים אינו נוגע לגורמים עתידיים שיצטרפו לחברה, ואינם צד לו, וביחס אליהם התקנון הוא זה שיגבר.
על אף האמור, יש מקרים בהם הסכם המייסדים עצמו קובע שהוראות מסויימות יחולו "עד שייקבע אחרת בתקנון". במקרים אלה, כמובן שהתקנון יגבר.
בברכה,
עמית
 

linorhg

New member
בהצלחה. שאלה על הסכם מייסדים

שלום, בהצלחה בפורום. האם חייב לערוך הסכם מייסדים ומה אמור לכלול הסכם מייסדים?
תודה מראש
 
הסכם מייסדים (Founders Agreement)

הסכם מייסדים (Founders Agreement) הינו אחד המסמכים המשפטיים החשובים של חברת סטארטאפ, כאשר תפקידו המרכזי הינו ליתן תוקף משפטי להסכמות המייסדים בקשר לאופן ניהול החברה, זכויות וחובות של המייסדים ועוד. חשוב לציין כי להסכם מייסדים חשיבות רבה בשני מישורים עיקריים: האחד, עריכת הסכם מייסדים בצורה נכונה יכולה לסייע בהפחתת מחלוקות עתידיות בין המייסדים; השני, מקום בו המייסדים פועלים לגיוס הון עתידי ממשקיעים. משקיע פוטנציאלי יעדיף להשקיע בחברה "מסודרת" מבחינה משפטית (דוגמא מובהקת לכך היא הסבת קניין רוחני לחברה).
הסכם המייסדים כולל מנגנונים מגוונים, בין היתר, מנגנונים לקבלת החלטות, הוראות בקשר לניהול החברה (חלוקת תפקידים), חלוקת האחזקות בין המייסדים, הגבלות על עבירות מניות, זכויות נלוות לבעלי מניות, הסבת קניין רוחני מהמייסדים לחברה, הסכמות ספציפיות ייחודיות לחברה ו/או למייסדים ועוד.
בהצלחה.
 
הסכם מייסדים

היי לינור,
ראשית, אבקש לאחל לך הצלחה בפרוייקט החדש.
שנית, אבקש לגבות את תשבותה של עו"ד ציפי. עם זאת, מתשובתה נשמט רכיב אחד חשוב למדי, והוא הסדרת תוצאות עזיבתו של שותף (reverse vesting).
מדובר כנראה בנושא החשוב ביותר בהסכם המייסדים.
בברכה,
עמית
 
למעלה