אם הפורום עוסק גם בנסיונות בבע"ח,

rob roy

New member
אם הפורום עוסק גם בנסיונות בבע"ח,

אולי יוכל מישהו להסביר לי: ישנה רשימת חברות שעושה נסיונות בבע"ח ועל כן מוחרמת, ומולה רשימת חברות שהצהירה שהיא נמנעת מנסיונות כאלה ולכן מוצריהן אף מסומנים בשפנפן ירוק. א-ב-ל, ממה ששמעתי, ודווקא מווטרינר מאד ידידותי לחיות, א) חברות תרופות וקוסמטיקה מחויבות לערוך נסיונות בבע"ח כדי לקבל אישור להפצה ושימוש במוצריהם. ידיהם כפופות על ידי התקנות והחוקים של ה FDA ושאר הגופים הממונים על היתרים. ב) כאשר כבר רואים מוצר רפואי או קוסמטי עם המדבקה הירוקה, מדובר במוצר שנוסה בבע"ח, אחר שונה המותג, ובמותג החדש לא נעשו נסיונות, אך במוצר עצמו - כן. ג) לעיתים חברה שלא ביצעה נסיונות נקנית על ידי קונצרן שבין חברותיו גם חברה שעשתה נסיונות, וכך מודבקת סטיגמה של נסיונות למוצר שאף פעם לא נוסה על בע"ח. ד) דרך נוספת לעקוף את החרם, הוא לשלוח את המוצר למעבדה חיצונית. כך הנסיונות אינם מקושרים ליצרנית. לאור כל הנ"ל, האם יש מעקב אמיתי וחף משיקולים מסחריים אחר ביצוע הנסיונות, והאם אכן אפשר למצא מוצרים נטולי נסיונות בתחום הרפואי והקוסמטי? אינני מדבר על מוצרים טבעיים מאיזו חווה שכוחת אל בפאתי הגליל. אחרת אנחנו טועים ומטעים, ובעיקר פראיירים.
 

fnord0

New member
ניסויים בבעלי-חיים

קודם כל, צריך לעשות הפרדה מוחלטת בין תרופות לבין קוסמטיקה. מה שכתבת נכון בעיקר לגבי חברות התרופות, שמחויבות לבצע מבדקי רעילות ומבדקי יעילות המתבצעים בדרך כלל בבעלי-חיים. מסיבה זו קרוב ל-100% מהתרופות נוסו על בעלי-חיים לפני שעברו לניסויים קליניים בבני-אדם. קוסמטיקה, לעומת זאת, היא עולם אחר לגמרי. מוצרי קוסמטיקה, ואיתם גם חומרי ניקוי ומוצרי מזון, לא צריכים לעבור תהליך אישור FDA כמו תרופות, ואין היום שום סיבה בעולם לבדוק אותם דווקא על בעלי-חיים. למעשה, על כל חברת קוסמטיקה שעדיין בודקת את מוצריה על בעלי-חיים, יש איזה תשע חברות שכבר הפסיקו לעשות זאת, מה שמוכיח שאין בעיה אמיתית להוציא לשוק מוצרי קוסמטיקה בלי לבדוק אותם על בעלי-חיים. אתה צודק לגבי האפשרות שמוצר שנוסה על בעלי-חיים ימותג מחדש ויקבל את הלוגו של הארנב. האפשרות ההפוכה, לפיה מוצר שלא נוסה על בעלי-חיים יירכש ע"י חברה כלשהי ובגלל זה יאבד את הלוגו, נשמעת לי קצת פחות מציאותית אך עדיין אפשרית. בישראל עומדים להעלות לקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק של ח"כ איתן כבל (עבודה), שמטרתה למסד את נושא סימון המוצרים באופן יסודי וטוב יותר. עיקרה של ההצעה הוא סימון המוצרים שכן נוסו על בעלי-חיים בניגוד לסימון אלה שלא נוסו. כך ידע הצרכן שפיתוח המוצר שהוא קונה גרם לסבל רב ומיותר לבעלי-חיים, ולאור זה יחליט האם הוא מעוניין לרכוש אותו בכל זאת. בתקנות החוק החדש יוגדר היטב כיצד מקבלים את הסימון המדובר וכיצד נפטרים ממנו, ועקיפת המנגנון לא תהיה פשוטה עד כדי כך שאפשר יהיה פשוט לשכור קבלן חיצוני לביצוע הבדיקות בבעלי-חיים מבלי שהדבר יסומן על אריזת המוצר. אגב, החוק המוצע של ח"כ כבל לא מתייחס כלל לתרופות (אחרת צריך לסמן את כולן...) אלא רק למוצרי צריכה. באתר האגודה נגד ניסויים בבעלי-חיים יש מדריך קוסמטיקה המבוסס על בדיקה אמיתית של החברות המוזכרות בו ולא על הסתמכות עיוורת על ההצהרות שלהן. להבנתי עובדים באגודה על מדריך קוסמטיקה שלם ומקיף יותר מזה הנוכחי, אך הפרוייקט טרם הסתיים ולכן בינתיים צריך להסתפק במה שיש.
 

דורמון

New member
האגודה נגד ניסויים

לא כזאת מדוייקת.. כבר הייתי צריכה לתקן אותם כמה פעמים. אפשר פשוט להשתמש במוצרים של חברות ישראליות קטנות- למחות להנהלה של הסופר כשכל המדפים עמוסים בפנטן ואין את מה שחיפשת או ליצור לבד את הקוסמטיקה שלך/ לקנות מוצרים מחנויות טבע לעשירים שבינינו בסופו של דבר שמפו זה בסך הכל מים, מלח, אלכוהול ובושם :)
 

קשכפית

New member
אפרופו המדריך לקוסמטיקה- שאלה:

במדריך המצורף לקישור שהבאת בהודעה, מופיע באופן יחסי לשוק, מספר קטן של חברות קוסמטיקה, יש די הרבה חברות שלא מופיעות במדריך הנ"ל, אז מה זה אומר לגביהן? בטבלה של החברות שאין מידע מדויק לגביהן מופיעה חברת פרוטרטור אנד גמבל, ואני קראתי במקום אחר שהם מופיעים ברשימה השחורה. מה הנכון? בתודה קשכה
 

m_shy

New member
עניין של הגדרה, קשכפית...

פרוקטור אנד גמבל, באופן ספציפי, הם בראש הרשימה השחורה. ליד ההגדרה במילון של "שחור" מופיע הלוגו של פרוקטור אנד גמבל :) לא כל החברות טורחות להודות בפה מלא שהן מבצעות ניסויים בבעלי חיים. אם לא ידוע בוודאות שחברה פלונית אינה מבצעת ניסויים בבעלי חיים יש את כל הסיבות להניח שהיא כן עושה. "אין לגביהן מידע" זה מן אנדרסטייטמנט... באם חברה מסוימת לא מופיעה באתר הישראלי, נסי אולי באתר של PeTA יש להם בקובצי pdf רשימה של חברות שעושות ולא עושות ניסויים בבעלי חיים. קישור ישיר להלן:
 
../images/Emo53.gif../images/Emo70.gif

היי לך! האגודה הישראלית נגד ניסויים בבע"ח לא הצליחה להשיג מידע על כל החברות בעולם, לכן היא עשתה שתי קטגוריות: חברות שהתחייבו בפניהם בכתב שאינן מבצעות ניסויים בבע"ח וחברות שלא הסכימו להתחייב, כך שאין מידע עליהן. החברות שלא מנסות על בעלי חיים, מומלצות כך שהם מרוצות מכך. "הרשימה השחורה" היא פשוט אותה רשימה, רק שמי שעשה אותה לא השאיר מקום להרהורים נוספים, כך שזו אותה רשימה. במילא, תסתכלי בקובץ המצורף, פרוקטר אנד גמבל בטוח מנסה על בע"ח ויש לנו מרגלים שמאשרים את זה. נטע
 
למעלה