אלמנטים מיתיים בנרניה

סקיפי

New member
אלמנטים מיתיים בנרניה

כי על הנצרות כבר דיברנו. כבר בביקור הראשון של לוסי היא פוגשת את הפאון, שהוא חיה מיתולוגית. לבד מהשימוש הברור במיתולוגיה, יש עוד כמה שמסתתרים מתחת לפני השטח; אני חושבת שיהיה נחמד לנסות למצוא אותם - ומי שמעלה נושא/יצור, בבקשה לפרט קצת. זה יכול להיות מעניין.
 

סקיפי

New member
קנטאורים

הקנטאור, הידועים בעברית גם כצנטאורים , או הסילנים, במיתולוגיה היוונית, היו גזע של מפלצות בעלי פלג גוף עליון של אדם ופלג גוף תחתון של סוס. הקנטאורים תוארו לרוב כפראיים ואכזריים וסימלו הפקרות, תאווה חייתית והשתכרות. הקנטאורים היו בניהם או נכדיהם של איקסיון, הרוצח הראשון, ושל נפלה, האישה שהאלים בראו מענן. לפי גרסאות אחרות הקנטאורים היו צאצאים של הזדווגות איקסיון, או בנו קנטאורוס, עם סוסות. הקנטאורים היו קשתים מעולים, ולכן דמותם מסמלת את מזל קשת בגלגל המזלות. ברבות מאגדות המיתולוגיה הם נהגו לרדוף אחרי נערות חסרות מגן כדי לאנוס אותן
 
הו! רעיון נפלא!

אבל אין לי זמן לכתוב עכשיו
. אני אוסיף אח"כ.
 

סקיפי

New member
ענקים

ענק הוא יצור מיתולוגי החוזר במספר תרבויות. הענקים הם דמויי אדם גבוהים וגדולים מאוד, לרוב אכזריים ובעלי נטיות כאוס ורוע. הם מופיעים במאות מיתולוגיות וסיפורים. להלן מספר דוגמאות: הענקים במיתולוגיות במיתולוגיה היוונית מופיעים שני סוגי ענקים: טיטאנים (משמם נגזר שמו של ירח שבתאי) וציקלופים. הטיטאנים היו ענקים קדמונים, אבותיהם של האלים. טיטן נודע הוא אטלס הנושא על כתפיו את כדור הארץ ומשמו נגזר השם לקובץ מפות העולם. ציקלופ היה בנו של פוסידון אל הים. הוא היה ענק בעל עין אחת, והוא מופיע באודיסיאה. כמו כן, נזכרים במיתולוגיה היוונית יצורים ענקיים שחלקם אדם וחלקם חיה. במיתולוגיה הסקנדינבית יש ענקים המכונים טרולים. הענקים במקרא במקרא מוזכרים ענקים שחיו במקומות מסוימים בארץ כנען לפני הכיבוש הישראלי. בחברון מוזכר שישבו אחימן, ששי ותלמי, ילידי הענק. המרגלים שנשלחו לתור את הארץ סיפרו: "וגם ילידי הענק ראינו שם". העיר חברון קרויה קרית ארבע על שם "האדם הגדול בענקים" ושמו ארבע, שהיה בעל המקום. על פי המדרש נקראה העיר על שם ארבעת הענקים שחיו בה, שלושת המוזכרים הראשונים ואביהם. הענקים נקראו גם רפאים. חלקם ישבו בארץ בני עמון והעמונים קראו להם זמזומים. מאחרוני הרפאים היה גם עוג מלך הבשן. מסופר שבעת כיבוש הארץ הכרית יהושע את הענקים ולא נותרו בארץ ישראל. על גלית הפלישתי נאמר שהיה מגזע הענקים.
 

סקיפי

New member
גמדים

גמד הוא יצור פנטסטי הנמנה עם גזע הגמדים: יצורים דמויי אדם הנבדלים ממנו בעיקר בקומתם הנמוכה סוגי גמדים גמדי יער: הגמדים הקלאסיים, גובהם כ-15 סנטימטר, הם תוארו טוב מאוד בסדרה טוב טוב הגמד. גמדי גינה: מדובר בפסלים של גמדים נמוכים (כ-15 עד 50 ס"מ גובה), הלבושים בבגדים עממיים ומצנפות אדומות. פסלים אלה מקשטים גינות ונחשבים למאוד פופולריים באירופה, בייחוד בקרב גרמנים. גמדוני גינה חיים מופיעים באגדה המפורסמת שלגיה. טרולי פיקסי: גמדים קטנים בעלי שיער צבעוני וארוך, החיים בתוך גזעי עצים עתיקים. גובהם כ-10 עד 20סמ, ומקורם באגדות אירופאיות במאות 17-18. גמדונים: מונח זה מתאר ננסים קסומים ושדונים. לגמדונים היסטוריה ארוכה ואגדות מיתולוגיות רבות. גמדוני בית: גמדונים החיים ביקום של הארי פוטר, תפקידם לשרת קוסמים ומכשפות ויכולת הקסם שלהם גדולה במיוחד. לגמדוני הבית אין זכות לעזוב את בעליהם אלא אם כן מביאים להם בגד, אך רובם אינם רוצים לעזוב את בעליהם. הגמדים הנורדים: גובהם כ-130 ס"מ והם האבטיפוס של גמד הפטנסיה ההירואי, שרווח במיתולוגיה הנורדית, בספרי שר הטבעות, עולם הדיסק ובמשחקי התפקידים. הגמד הנורדי גמד נורדי עבדקן טיפוסי, החמוש בגרזן דו-להבי, קסדה ויקינגית עם קרניים ושריון כבד.במיתולוגיה הנורדית, באגדות, בפנטסיה ובמשחקי תפקידים (בפרט מבוכים ודרקונים) נמנה גזע הגמדים כאחד מהגזעים האינטליגנטים דמויי האדם. בדרך כלל מתוארים הגמדים כאילו הם חיים מתחת לפני הקרקע או בסביבה הררית. לפי האגדות הגמדים הם כורים ונפחים מפורסמים, ובדרך כלל נמוכים יותר מבני אדם, חסונים ושעירים יותר, ולרוב בעלי זקן מלא. תוחלת החיים של גמד ארוכה לפחות פי ארבעה משל אדם. ילדים גמדיים נדירים, וכשהם ישנם, הם מטופחים על ידי הוריהם, ומוגנים על ידיהם מאויביהם המסורתיים, כמו: ענקים, גובלינים ואורקים. לרוב מתוארת טינה ארוכת שנים בין האלפים לבין הגמדים כאחד מהמאפיינים של הגזע. גמדים הם גזע של נפחים מפורסמים, ומתוארים כיוצרי חלק מהחפצים רבי העוצמה בעבר הרחוק. יש להם מעט מאוד, אם בכלל, קוסמים. גמדים הם אויבים עקשניים וגאוותנים בעלי כוח סבל ועוצמה רבים, ורק לעיתים נדירות יכנעו. במספר סיפורים, כמו בסיפוריו של טולקין, הגמדים סולדים מאש. לרוב מצויידים הגמדים בשיריון מלא ובגרזנים גדולים. בדרך כלל זהים הגמדים במשחק התפקידים מבוכים ודרקונים לגמדים כפי שמתוארים על ידי טולקין, אף על פי שישנם גם סוגי גמדים ששונים מתאור זה. בסיפורים אחרים, כגון שר הטבעות של טולקין ועולם המערכה של מבוכים ודרקונים, הגמדים הם יצורים שגובהם הוא בערך 100-130 ס"מ, מוצקים, חסונים וחיים בדרך כלל במכרות ענק מתחת לפני האדמה או בבטן ההר.
 

סקיפי

New member
פוסט מודרניזם?

לואיס מתהפך בקברו.. אחלה רעיון לדיון, כשחושבים על זה.
 
למעלה