איך זה ישפיע עלינו ?

מוסדי

New member
איך זה ישפיע עלינו ?

לצורך שאלתי הקטנה, נניח הנחת יסוד (גם אם אתם לא מסכימים למהותה) שכל מוצרי הטכנולוגיה, לרבות הפלאפונים והמחשבים, מיוצרים בזכות קיומם של ילדים שאנחנו המבוגרים מקריבים אותם לצורך העבודה השחורה והפכנו אותם לעבדים לצורך ייצור כל היצע כל המוצרים שאני ואתם (וכל העולם) מהווים ביקוש הולך וגובר. עוד תניחו, שמאז ומתמיד העולם התקיים על בסיס העובדה שמבוגרים הפכו את הילדים בעולם לעבדים כשוק עבודה זול לעבודות השחורות בהן יש סיכון גדול כמו כריית פחם וכיוצא בזה. ובנוסף לכך תניחו שקצב אופנות הפלאפונים והמחשבים הניידים (וכל הטכנולוגיה) הגיע למצב כזה שכבר לא פעם בשנתיים יוצא אייפון, אלא כל שבוע יוצא פלאפון חדש וכולנו חייבים לקנות את הפלאפון החדש/המחשב החדש/הטכנולוגיה החדשה שיצאה השבוע וזורקים את זו שהיתה בשבוע שעבר ואותם מפעלים חייבים שכוח העבודה יהיה זול יותר. עכשיו מתחילה השאלה שלי. פתאום אין יותר ילדים בעולם ! ואין דבר כזה שאישה יולדת. לא קיים דבר כזה שאישה נכנסת להריון והעולם שכח איך בכלל נראו ילדים. לא קיימים יותר ילדים, לא בישראל, לא באירופה, לא בסין ולא באף מקום. פשוט ילדים לא קיימים יותר בעולם ! (מובן ?!) מישהו צריך לעשות את העבודה השחורה, היו לנו עבדים ולפתע נשארנו בלי עבדים. מה יהיו ההשפעות הכלכליות של היעלמותם של שוק העבדים הזול שבזכותו יש לנו היצע של טכנולוגיה ומשאבי טבע זמינים לנו לצריכה. השאלה שלי היא האם תוכלו לנסות לתת השערות מה יקרה ביננו חברתית וכיצד הדבר ישפיע על ענפי השירותים במשקי העולם ? כיצד זה ישפיע על תרבות הצריכה של הפרט העני ? אבל בעיקר השאלה היא כיצד תשפיע העובדה שאין פתאום ילדים (עבדים שעד היום דווקא כן היו לנו ובזכותם יכלנו לצרוך טכנולוגיה ומשאבי טבע כי אותם ילדים הם שיצרו את ההיצע לזה) על היחסים ביננו המבוגרים ברמה של בנאדם לחברו ? תודה מראש לעונים !
 

Gilliana

New member
הקונספציה הזו לא נכונה לדעתי

ממש לא נכון שהטכנולוגיה קיימת בזכות ילדים שהם "עבדים שחורים" - לא ילדים המציאו את הטכנולוגיה ולא ילדים גילו את התגליות שהטכנוגיה מתבססת עליהן, הטענה הזו מציגה חוסר בקיאות היסטורי בסיסי. ובכלל, השאלה מה יקרה אם לא יהיו יותר ילדים היא אחרת לגמרי - אם לא יהיו יותר ילדים, זהו סופו של המין האנושי ולכן ממש לא משנה אם תהיה טכנולוגיה או לא.
 

Handy Alley

New member
ד"א. אני רואה אותם נולדים וגדלים כל הזמן

את הילדים האלה. השאלה היא לא רק אם ילדים נולדים. אלא מי ובאיזה אופן מגדל את הנשמות של הילדים. כאן השאלה נעוצה. בעולם שפוי זה מושאר בהכרח להורים. קודם כל.
 
למעלה