איך אפשר לחשב את רמת הקיו/דאן/דאן מיקצועי?

talhadad

New member
איך אפשר לחשב את רמת הקיו/דאן/דאן מיקצועי?

אף פעם לא הבנתי איך עושים את זה
 

Song17

New member
אז ככה...

נתחיל ממקצוענים. קודם כל למקרה שלא ידעת אין כאלה בארץ ובקושי יש כאלו מחוץ ליפן, סין, קוריאה ועוד כמה ארצות באיזור. שם עוברים מבחן לרוב כדי להפוך למקצוען ואז אתה מתחיל מדרגת דאן אחד (מקצועני) ובהתאם ל אחוזי הניצחונות שלך בכלל ובטורנירים (יש להם הרבה טורנירים) הם מתקדמים בדרגות. דווקא דרגות של מקצוענים לא תמיד מעידות על יכולת המשחק. יכול להיות שמישהו הוא מקצוען חדש והוא מנצח הרבה מקצוענים שהם 9 דאן (לדוגמא האן סנגהון מקוריאה). דירוגים נמוכים של חובבנים אפשר לחשב די בקלות פשוט ע"י לשחק באינטרנט ולראות למי מפסידים ואת מי מנצחים והשרת קובע לך דירוג. בכלליות אפשר לומר שככה זה עם כל החובבנים, אבל יש גם דירוג רישמי מחוץ לאינטרנט. הדירוג הזה נקבע למיטב ידיעתי לפי טורנירים בהם השתתפת. יש דירוג אירופאי כזה, ויש גם בארה"ב וביפן ובסין ובטח גם בעוד ארצות. אומרים שדירוג החובבנים היפני הוא הכי חלש. באופן כללי, לדעתי אפשר להסתפק בדירוג באינטרנט לפחות בשנה הראשונה שמשחקים. מקווה שעזרתי ;)
 

talhadad

New member
תודה רבה

אך לא הבנתי איך השרת,הסינים,היפנים,והאמריקאים יודעים איך לדרג?
 

Song17

New member
אנסה להסביר..

בקשר לארצות השונות זה קצת מסובך. אני יכול לומר שפשוט לוקחים את הכי טובים ונותנים להם דרגה מסויימת ולפי הפרשי הרמות מדרגים את השאר. שכחתי לציין שיש שיטה של אבני יתרון שמאפשרת לאנשים עם הפרשי רמות לשחק משחק הוגן יחסית - אם אתה חזק ממישהו בשתי רמות אתה אמור להיות מסוגל לנצח אותו עם 2 אבני יתרון (אבנים ששמים בתחילת המשחק ובעצם נותנות יתרון די גדול לשחקן שמקבל אותן). ככה שאם מישהו טוב מכולם בכמה רמות עדיין יש דרך למדוד את זה ככה שאם הוא 6 דאן ואחריו יש מקסימום 2 דאן אז אפשר לגלות את ההפרש הזה ע"י משחקים עם אבני יתרון. אבל בכלליות זה די מסובך - עובדה שהדירוגים של חובבנים בכל מדינה שונים מאוד. שמעתי לדוגמא שהיפנים, כדי לעודד שחקנים חובבנים, נותנים דרגות דאן די בקלות, מה שדי שונה באירופה ובמקומות אחרים. 6 דאן (חובבן) סיני שווה לדרגה הכי חזקה ב-KGS... באינטרנט מבחינתי זה יותר פשוט, כי שם יש לי יותר ניסיון. אני מניח שקצת קשה לי לומר איך הכל מתחיל, אבל אני הצטרפתי לשרת שקיים הרבה זמן. התחלתי בעצם בלי דירוג (נראה ככה: "[?]" ) ואחרי כמה משחקים זה נותן לך דירוג משוער. כדי להיות בטוח ברמה שלך הכי טוב זה לשחק הרבה משחקים. אם אתה כל הזמן מנצח אז הדרגה שלך לא מתייצבת עד שאתה מפסיד ואז זה יתן לך את הדרגה שלה הפסדת או קצת מתחת לזה (תלוי במשחקים הקודמים). ככה זה פחות או יותר ב-KGS. דווקא לפני איזה שנה שמו לב שהדרגות שם חזקות מדי, אז שינו לכולם את הדירוג. בשרת אחר שאני נמצא בו, CyberOro, אתה צריך לומר מראש מה הדרגה שלך ומשם אתה יורד או עולה בהתאם לניצחונות וההפסדים שלך. אני מקווה שזה עוזר איכשהו...
 

Song17

New member
סתם ככה

הבנתי שאין פורום לאגודה ושזה הדבר הכי קרוב, וראיתי שאין כמעט אנשים שעונים כאן על שאלות וזה נראה לי לא נחמד לשחקנים חדשים. אז זהו... למרות שאני לא ממש מחבב את הפורומים של תפוז.
 
למעלה