איזה מזל שיש סלברטים כמו אושרי

טורנגה

New member
איזה מזל שיש סלברטים כמו אושרי

אחרת אף אחד לא היה יודע שהיה בכלל מקום כזה בופור,תיכף רן דנקנר ישחק בסרט "עזה" ופתאום יתגלה שיש מקום כזה,ושאפילו אנשים נהרגים שם,כבר שנים... זאת תעודת עניות למדינה שלנו שמסרט כזה אנחנו לומדים. כשחברה נהרגו וניפצעו בבופור ובכלל בלבנון ובשטחים הייתה מודעה בעיתון ואולי איזה שורה בחדשות, אולי צריך לשים רק דוגמנים סליברטאים ומגניבים בצבא ככה אנשים יתעניינו יותר. לא שוכח איך היינו יורדים אחרי חודש במוצבים ואנשים לא היו עוצרים לטרמפ,לא מתעניינים,כלום. הרבה לפני שהממשלה והצבא שכחו את החיילים העם עצמו שכח, ומי שלא היה לו משפחה או חברים במקומות האלה פשוט לא מעניין אותו. אם עצבנתי מישהו פגעתי או כל דבר אחר סליחה
 

trigotrigo

New member
להיפך, אני שמח שבאת!

נשמח עוד יותר אם תסכים לפרט ולהרחיב את הסיפור שלך
 

טורנגה

New member
סיפור קטן

יצאנו אחרי איזה חודש מלבנון וכמובן שהאפשרות תנועה היחידה היתה טרמפים. זה היה בשבוע של יום העצמאות וכל המכוניות היו עם דגלי ישראל, פטריוטיות לשמה. רק לאסוף חיילים זה כבר מוגזם,זה לא בטוח,יכולים להישבר דברים מהנשק,יש להם מלא ציוד ואחרי חודש עם מקלחת פעם בשבוע שתי דקות מים זורמים הם גם מלוכלכים. תארו לעצמכם את ההרגשה והתיסכול, עמדתי יותר משע בטרמפיאדה אחת והיו עוד כמה בדרך.
 

מ ר י ל

New member
מצער לקרוא על היחס המזלזל

אבל מצד שני , תמיד יכולת לבקש העברה. זה באמת ציני שרק דרך הסרט , אנשים לומדים על מוצב הבופור . אני למדתי יותר מהספר "אם יש גן עדן". הסרט לדעתי לא יכול היה להעביר את האוירה שהייתה שם לצופה , כי השמיטו הרבה קטעים וחבל. המשחק של אושרי כהן במיוחד עלוב ואתה צודק חבל שלומדים על המוצב הזה רק דרך הסרט העלוב הזה.
 

בלקר

New member
אחחח הזיכרונות מהצבא...

כמה חבל שעם ישראל לא מסוגל לעצור טרמפ לחייל... לפני יום העצמות האחרון יצאתי הביתה, הייתי באימון בבקעה. על כל מכונית שנייה היו דגלים, חבל רק שאמדתי בטרמפידה שעה וחצי. או שהייתה גם פעם שבה תפסתי משמרת לילה במחסום קלנדיה ואז יצאתי הביתה. תפסתי טרמפ עם רכב צבאי מהש"ג של המוצב שלי לטרמפידה אחרי מחסום מכבים-רעות. מחסום מכבים-רעות ממוקם על כביש 443 במקום שהוא יוצאה מהשטחים, והבידוק בו כמעט לא קיים. מחבל שהגיע למחסום הזה יעבור לישראל. ביציאה ממחנה פליטים קלנדיה יש כיכר שעם לוקחים בה ימינה תוך דקה אפשר להגיע לכביש 443. הדבר היחיד שעומד בין ראמללה לאחד הכבשים היותר חשובים שמובלים לירושלים זה מחסום קלנדיה, ועדיין הייתי צריך לחקות שלוש שעות בגשם עד שמשהוא יעצור לי... זה היה יפה מאוד לשלוח אותי למקומת לא כל-כך סימפטיים להגן על כולם, חבל רק שהכולם האלה לא יכלו לעצור לי טרמפים.
 

Mrs Vertigo

New member
../images/Emo112.gifזה מה שמעצבן אותי!

[זה ועוד כמה דברים, אבל לא נורא
] כל הדור הזה שלא באמת מודע לבופור של פעם ושלא טרח לקרוא/לחפש וכדומה, פשוט מכיר את המילה בגלל אושרי כהן. איף.
 

trigotrigo

New member
אולי זו נחמה קלה, שלפחות עכשיו

הם כן יודעים קצת על זה. ממש קצת.
 

שביטוש1

New member
לא משנה איך יודעים על זה../images/Emo210.gif../images/Emo121.gif

העיקר שיודעים.. גם אם זה בזכות סרט/ספר/סדרה וכו'..
 

Mrs Vertigo

New member
../images/Emo112.gifוהסרט מציג את ה-בופור?

ממש לא. יש אנשים שהבופור בשבילם זה אושרי כהן, וזה מה שעצוב. יש אנשים ששמעו את המילה "בופור" רק כי אושרי כהן קשור לזה. אפשר להגיד "העיקר שיודעים מה זה, ואיפה זה", אבל מצד שני, זה יכול להגדיל את הבורות, או איך שלא תקראי לזה בנוגע לנושא.
 

Alef Zero

New member
זה ממש לא עצוב

תחשבו על זה רגע, יש בני נוער שהיו ילדים בתקופת הנסיגה מבלנון, וזה לא עניין אותם במיוחד. היום, הם כבר בני נוער, חלקם לפני גיוס וחלקם אחרי, והסרט הזה מציג בפניהם את סיפורם של החיילים. באופן אישי, אני יכול לומר שלאחר שצפיתי בסרט, מיהרתי לרוץ ולצפות ב"מבוזבזים", ולאחר מכן קראתי כל כתבה על צחי איטח ז"ל ונועם ברנע ז"ל שלאינטרנט היה להציע. כל מאמר, כל אתר אינטרנט, הכל. הסרט נתן במה ופה לסיפורים האלה, בדומה לספר. אני יכול להעיד על עוד שלושה אנשים שקרובים אליי, שלאחר צפייתם בסרט (חלקם קראו את הספר) הם רצו לדעת עוד. מה בדיוק קרה שם? באלו תנאים הם חיו? מה עבר עליהם ביום-יום? איך הם נהרגו? כל הפרטים, כל השאלות. הכל. הסרט פתח את ההתעניינות, זה הכל. הוא ממש לא בא להחליף את החיילים האמיתיים, אלא רק לתת להם במה. אבל העיקר שאתם רגילים כבר להאשים את אושרי כהן על כל זוועות היקום. עצוב.
 

שביטוש1

New member
לא הבנתי כלכך משו'..../images/Emo210.gif../images/Emo121.gif

אתה כועס על זה שיש אנשים שגילו על מה שקרה במוצב בבופור רק בזכות הסרט? אתה לא חושב שזה טוב שלפחות סרט כזה גורם למודעות כלשהי? היום בין הדברים היחידים שמעניין אותנו, הנוער, הוא טלוויזיה, סרטים, ומוזיקה.. ואם דרכם אנחנו יכולים ללמוד קצת, אז.. למה לא?! בעיקר אני לא מבינה את האנשים שבוכים או כועסים על כך ששחקנים שלגעתם לא שירתו בצבא, משחקים בסרט חיילים.. לידיעתי, אושרי כהן, שירת בצבא.. אומנם לא שירות מלא אבל עדיין.. הוא שירת! כך שמשתמט הוא כבר לא.. ובלי שום קשר, התפקיד שלו הוא לשחק, כך שאם הוא עושה את התפקיד על הצד הטוב ביותר, מה רע פה? ואני יודעת שזה לא היה בדיוק קשור, אבל לא נורא
 

מ ר י ל

New member
לפי הבנתי

טורנגה כועס על זה שנהייתה מודעות בציבור לחיילי הבופור , רק אחרי שראו את הסרט. אני יכולה להבין את הכעס על זה שצריך להיות סרט עם משחק עלוב של אושרי כהן, כדי שסוף סוף יתייחסו לזה .
 

טורנגה

New member
קצת קיצוני אבל זה בערך כמו ללמוד על

השואה מרשימת שינדלר, אבל אם בזכות סרטים כאלה הנוער והעם בכלל מתחיל להיתעניין במה שעובר על החיילים אז זה לטובה
 
למעלה