פינת ההלכה היומית - איסורי חמץ בפסח.

Harrington

Well-known member
מנהל
יש לי כמות גדולה של נייר טואלט כשר, כמובן, אך לא כשר לפסח האם ניתן להכשיר נייר טואלט עם כשרות רגילה לכשרות של פסח!
כן, על-ידי שריפתו בחבית מבוקרת ולא בתוך הבית.
אם ארתיח את כל גלילי נייר הטואלט האם אוכל להשתמש בהם בפסח??
תלוי לאיזו מטרה.
בנוסף יש לי מכשיר למים קרים/רותחים האם אני חייב להכניס את המכשיר לדוד מים רותחים בכדי להכשירו לפסח??
לא. יש דרכים להכשירו לפסח וניתן למצוא אותם ברחבי המרשתת.
שאלה עבור שכן עיוור, כתוב לא לראות חמץ, הוא שואל היות והוא אינו רואה האם הוא יכול להשאיר את החמץ בביתו??
אם הקראת לו את הפוסט עד הסוף ולא דילגת באמצע, הוא כבר יודע את התשובה.
מה בקשר לחומץ ולחמצן האם מותר להשתמש בהם בפסח או יש חובה למצוא תחליף ללא האותיות האסורת ח.מ.צ.??
יש הנוהגים כך לגבי חומץ.
האם יש חובה להכשיר את המחשב וכל הרכיבים?? וכיצד??
במקרה שלך כן. ברחבי המרשתת תוכל למצוא מידע נוסף.
יש לי ארגז כלים, האם יש דרך להכשירו ולהכשיר את כל הכלים??
רק Tool ישאל שאלה כזאת.
אוי ..................... איני יודע כיצד אעבור את הפסח הזה בשלום!!!
סומך עליך ובהצלחה.
 

אבי בן 1231

Well-known member
כן, על-ידי שריפתו בחבית מבוקרת ולא בתוך הבית.

תלוי לאיזו מטרה.

לא. יש דרכים להכשירו לפסח וניתן למצוא אותם ברחבי המרשתת.

אם הקראת לו את הפוסט עד הסוף ולא דילגת באמצע, הוא כבר יודע את התשובה.

יש הנוהגים כך לגבי חומץ.

במקרה שלך כן. ברחבי המרשתת תוכל למצוא מידע נוסף.

רק Tool ישאל שאלה כזאת.

סומך עליך ובהצלחה.
האם במילה tool, אליהם היתה כוונתך!!
"

Tool (band)​

1713420716151.png
Wikipedia
https://en.wikipedia.org › wiki


·Traducir esta página

tool de en.wikipedia.org
Tool is an American rock band from Los Angeles. Formed in 1990, the group consists of vocalist Maynard James Keenan, guitarist Adam Jones, drummer Danny ...

Tool discography · ‎Undertow (Tool album) · ‎List of Tool concert tours · ‎Danny Carey
"
 

דיברגנט חדש

Well-known member
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
מצאתי לנכון לצרף את תגובה #29 שלי שמראה מה לימוד מעמיק בנושא נותן :rolleyes:
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?
ממתי אתר הידברות הוא מוקצה מבחינתך?
הכתבה נכתבה ע"י הרב שי עמר, האם אתה חולק על ההכשרה שלו?
דווקא כן עניתי מרוב פליאה :) הזכרת לי את ה0מולנים שמנסים לגמד כל מי שמעז לצאת כנגדם ולא משנה אם הוא בעל אותם דעות כשלהם (n)
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ממתי אתר הידברות הוא מוקצה מבחינתך?
היכן ראית אותי מתייחס לאתר ספציפי כלשהו?
הכתבה נכתבה ע"י הרב שי עמר, האם אתה חולק על ההכשרה שלו?
לא, אבל אישרת את דברי. תודה.

אתה בחרת שלא להתעמק, אלא הבאת דברים של מישהו אחר. זה בסדר גמור כמובן. כבר שם השבתי לך. אבל זאת לא באמת התעמקות מן הסתם :). אמנם זה עדיף על אלו שכלל לא בודקים, אבל עדיין. הסיבה שידעתי זאת היא שברור לי שמי שמתעמק בסוגיות הללו -כמו למשל הרב שי עמר- לא יצחק עליהן לאחר מכן.
דווקא כן עניתי מרוב פליאה :) הזכרת לי את ה0מולנים שמנסים לגמד כל מי שמעז לצאת כנגדם ולא משנה אם הוא בעל אותם דעות כשלהם (n)
אין לי מושג מה הקשר שלי לאלו שנזכרת בהם, אבל כל עוד ואיך שזכרונו פועל אני מניח.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היכן ראית אותי מתייחס לאתר ספציפי כלשהו?
לא אשמתי שאתה לא מבין את מה שאתה כותב ואני מצטט ומדגיש "לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?"
כפי שאפשר לראות:
לימוד מעמיק או העתקת רשימת תקיפה מאתר שמתמחה בכך?
לא, אבל אישרת את דברי. תודה.
כפי שכבר ראינו שאין לך מושג מה אתה כותב |נחמה|
אתה בחרת שלא להתעמק, אלא הבאת דברים של מישהו אחר. זה בסדר גמור כמובן. כבר שם השבתי לך. אבל זאת לא באמת התעמקות מן הסתם :). אמנם זה עדיף על אלו שכלל לא בודקים, אבל עדיין. הסיבה שידעתי זאת היא שברור לי שמי שמתעמק בסוגיות הללו -כמו למשל הרב שי עמר- לא יצחק עליהן לאחר מכן.
הבאתי דברים של רב הלכתי מתוך מדור הלכה באתר הידברות שרק גרם לי לצחוק על חייכם.
מצד שני, אולי רני קצת מקנא בכם שאלו הן הבעיות שלכן בחיים.
אין לי מושג מה הקשר שלי לאלו שנזכרת בהם, אבל כל עוד ואיך שזכרונו פועל אני מניח.
הקשר הוא שניגחת מישהו מהמחנה שלך רק בגלל שגרם לך להיראות רע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
נו טוף. אם אתה מרוצה מדבריך, מי אני שאתווכח (או אטרח לקרוא אותם). הסתפקתי באמירתך זו. היא מיצתה עבורי את האירוע, עמך הסליחה.
לא צפיתי אחרת, המוניטין שלך לא מאכזב :)
תמצה כמה שאתה רוצה, לא הצלחת לסנגר על החיים המטופשים שלכם, גרועים יותר מהצבא שמסתכלים על צחצוח נעליך.
תמשיך לחיות עפ"י מיליון גזרות שיגבילו את חייך |נחמה|
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא צפיתי אחרת, המוניטין שלך לא מאכזב :)
תמצה כמה שאתה רוצה, לא הצלחת לסנגר על החיים המטופשים שלכם, גרועים יותר מהצבא שמסתכלים על צחצוח נעליך.
תמשיך לחיות עפ"י מיליון גזרות שיגבילו את חייך |נחמה|
מה גורם לך לחשוב שאני מרגיש צורך כלשהו ״לסנגר״ אספשיילי עבורך על דרך חיי :)? בחייאת בן אדם. נסה לא לרדת לרמות לגמרי מגוחכות מתוך פתטיות הפבלוביות.

אגב יש אי-אמיתות ולו השקפתיות ביותר מדבר אחד בדבריך, אבל אני מעדיף להשאיר את השרשור למטרתו במקום לתת לך לגרור אותי לעוד ׳דיון׳ ביבים לצרכי שנאה ופילוג בלבד. עמך הסליחה ולא, אי״ה לא אקרא את תגובתך הבאה בתת-השרשור הזה לא כל שכן אגיב עליה.

בריאות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה גורם לך לחשוב שאני מרגיש צורך כלשהו ״לסנגר״ אספשיילי עבורך על דרך חיי :)? בחייאת בן אדם. נסה לא לרדת לרמות לגמרי מגוחכות מתוך פתטיות הפבלוביות.
לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זה :)
אגב יש אי-אמיתות ולו השקפתיות ביותר מדבר אחד בדבריך, אבל אני מעדיף להשאיר את השרשור למטרתו במקום לתת לך לגרור אותי לעוד ׳דיון׳ ביבים לצרכי שנאה ופילוג בלבד. עמך הסליחה ולא, אי״ה לא אקרא את תגובתך הבאה בתת-השרשור הזה לא כל שכן אגיב עליה.
ברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותך |נחמה|
אתה צריך את זה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זה :)
רק עיוורים עם שגעון גדלות מולד. ברוך ה' רוב הציבור אינו כזה, אבל זכותך המלאה כמובן ללמד על עצמך אחרת.
ברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותך |נחמה|
ראשית למקרה שאינך מעודכן וזה חלק בלתי נפרד משגעון הגדלות שאתה מפגין, גם לא באמת מעניין אותי אם אני "מגחיך" את עצמי בעיניך :). צר לי לאכזב יקירי, אבל אתה אפילו לא קרוב להתקרב למעמד בו זה ידגדג את קצות ציפורני רגלי. פעם היית. כשעוד התנהגת בנורמליות כיבדתי אותך ומתוך כך את דעתך וכו'. מאז שהתחרפנת והחלטת שעליך לצאת בפרץ השמצות בלתי נלאה (אך ורק משום שהעזתי להחזיק בדעה שונה ממך בענייני קורונה. הא ותו לא), איבדת את זה לגמרי. איני יודע אם תחזור לשם שוב ביום מן הימים וגם אין סיבה מיוחדת שזה יעניין אותך (אלא שהיה נחמד אם לא היית מלמד, מתוך שגעון הגדלות הנ"ל, את ההיפך הגמור ;-)). אבל כרגע כאמור, מצידי תחשוב 3 פעמים ביום שאני מגוחך ופעמיים נוספות שאני מחגיך את עצמי עוד יותר. אני חי עם זה מצוין :).
אתה צריך את זה.
אכן בהחלט וכלל עם ישראל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
רק עיוורים עם שגעון גדלות מולד. ברוך ה' רוב הציבור אינו כזה, אבל זכותך המלאה כמובן ללמד על עצמך אחרת.
לא מכיר עיוורים עם שיגעון גדלות, אך אני מסיק מתגובתך שאתה מכיר, היית עמם יחד מאושפז באותה מחלקה?
ראשית למקרה שאינך מעודכן וזה חלק בלתי נפרד משגעון הגדלות שאתה מפגין, גם לא באמת מעניין אותי אם אני "מגחיך" את עצמי בעיניך :). צר לי לאכזב יקירי, אבל אתה אפילו לא קרוב להתקרב למעמד בו זה ידגדג את קצות ציפורני רגלי. פעם היית. כשעוד התנהגת בנורמליות כיבדתי אותך ומתוך כך את דעתך וכו'. מאז שהתחרפנת והחלטת שעליך לצאת בפרץ השמצות בלתי נלאה (אך ורק משום שהעזתי להחזיק בדעה שונה ממך בענייני קורונה. הא ותו לא), איבדת את זה לגמרי. איני יודע אם תחזור לשם שוב ביום מן הימים וגם אין סיבה מיוחדת שזה יעניין אותך (אלא שהיה נחמד אם לא היית מלמד, מתוך שגעון הגדלות הנ"ל, את ההיפך הגמור ;-)). אבל כרגע כאמור, מצידי תחשוב 3 פעמים ביום שאני מגוחך ופעמיים נוספות שאני מחגיך את עצמי עוד יותר. אני חי עם זה מצוין :).
כדאי לך ללכת למילון לבדוק את ההגדרה של שיגעון גדלות, אני שייך לרוב שרואים את תגובתך ומגכחים ובשביל האנאלוגיה בכדי שתבין, תגובתך הרבה פעמים שקולות לתגובות של מ.ח.פ, כבר מזמן אמרתי שאתם תאומים, לא שמים לב שעושים מעצמכם צחוק.
אכן בהחלט וכלל עם ישראל.
אתה צריך את זה הכי הרבה, נראה שהיית מאושפז לאחרונה, כי באת עם הרבה תובנות על עצמך.
 

אבי בן 1231

Well-known member
לא מצריך חשיבה כלל, זה כ"כ שקוף שכל עיוור רואה את זה :)

ברור שאתה משאיר, כי אתה יודע שכל מה שתכתוב ישמש כנגדך ועוד יותר יגחיך אותך |נחמה|

אתה צריך את זה.
בחייאת מינהל!! למה לא כותב אתה תגובות בעברית צחה, אספשיילי מכניס מלים לא כשרות ובוודאי לא כשרות לפסח??
 

אבי בן 1231

Well-known member
הדברים הובאו כאן בעבר ומובאים שוב כלשונם אז, קרי על רגל אחת. להתעמקות צריך לפנות לאפיקים אחרים ובשאלות נקודתיות יש לפנות לפוסק הלכה מוסמך.

פסח כשר ושמח לכל גולשות וגולשי הפורום ובני משפחותיהם ולכלל עם ישראל.






מאחר וכיום רוב הציבור נוהג לקנות את המוצרים הרלוונטיים כשהם כשרים לפסח לכתחילה ולאור מורכבות הנושא, לא ניכנס להגדרות המדויקות של החמץ ו/או השאור. די אם נאמר שעקרון חמץ הוא בצק שנעשה מאחת מחמשת מיני דגן, שהחמיץ לאחר מגע עם מים.





ככלל יש שלוש מצוות עיקריות הנוגעות לחמץ בפסח ואלו הן:

  • איסור אכילת חמץ (לרבות הנאה).
  • איסור הימצאות חמץ.
  • איסור ראיית חמץ.


איסור אכילה הוא ברור ואין צורך לפרט.

איסור הנאה הינו איסור חריג, האוסר על היהודי גם ליהנות מהחמץ. במה דברים אמורים? למשל באוכל לבעלי חיים. בעל הבית היהודי נחשב כנהנה מכך שכלבו (למשל) אוכל, שכן הוא המחויב להאכילו, הן אקטיבית והן כספית, וכו'. על כן אם בעה"ב ייתן לכלב חמץ לאכול, הוא יעבור על כך באיסור הנאה. לפיכך יש מזון מיוחד כשר לפסח גם לבעלי חיים, ולאלו שאין, ניתן להאכילם במשך שבוע אחד בשנה במוצרים שאין בהם חמץ.



אסרה התורה לא רק על אכילת החמץ, אלא גם על הימצאותו בנכסינו או בחזקתנו. זו הסיבה לנקיון הבית היסודי, על-מנת לוודא שלא נותר חמץ באף מקום. ואף את הספרים מנקים מחשש שאכלנו תוך כדי קריאה ונפל חמץ לתוכו. וכמובן שהרכב או תא שיש לנו בעבודה (למשל), מחויבים בנקיון באותה מידה.

היה ובכל זאת יש ברשותנו (תערובת) חמץ ואנו רוצים לשמרו, ניתן למכרו לגוי (על מכירת חמץ בהמשך). זאת רק לגבי מוצרים שאינם חמץ גמור. אולם מוצרים שהינם חמץ גמור, יש פוסקים שהתירו למכרו ויש פוסקים שהתנו זאת במקרה של הפסד מרובה בלבד. כלומר, אם על-ידי השמדת החמץ הגמור ייגרם לבעליו הפסד ניכר, משמעותי, יכול למכרו (למשל בעל מכולת או במקרה של בקבוק ויסקי מאוד יקר). אולם אם מדובר בהפסד פשוט עדיף שלא לעשות כן.

איסור ראיית חמץ אף הוא מובן ונדמה שאין צורך להרחיב. נציין רק כי איסור זה אינו מוגבל דווקא לביתנו. כלומר בימי הפסח אסור לנו לראות חמץ, בין אם זה בביתנו ובבעלותנו ובין אם זה בביתו של חבר. וזה אחד המקורות לחקיקה האזרחית בעניין זה בישראל.



מכירת חמץ מהי?

מכירת החמץ נעשית על-ידי היהודי לנכרי, באופן שבמהלך חג הפסח החמץ לא יהיה בבעלות היהודי.

כיום נהוג למנות שליח למכירה, ובניגוד לדעה הרווחת בקרב רבים, איננו מוכרים את החמץ לרב או לגבאי, אלא אך ממנים אותו כשליח לעניין. הרב יכול שימכור את החמץ לנכרי ויכול להעביר את השליחות הלאה, כך שבסופו של דבר החמץ של רוב המדינה נמכר על-ידי הרבנות הראשית.

החמץ של המדינה כולה נמכר על-ידי הרב הראשי, אשר מוסמך לכך כל שנה מחדש על-ידי שר האוצר, שהוא הריבון לעניין זה.



שוב בניגוד לדעה הרווחת, מכירת החמץ איננה משחק, אלא מדובר בחוזה מכר רציני ומחייב. על המוכר לדעת ולהסכים בלב שלם כי החמץ באמת ובתמים עובר לבעלות הנכרי.

בדרך כלל נהוג לקבוע סכום עבור החמץ כולו, כאשר הנכרי משלם מקדמה בזמן מכירת החמץ ונדרש להמציא את יתרת הסכום לאחר החג. במידה וימציא את יתרת הסכום, החמץ הופך לבעלותו המלאה. במידה ולא ימציא את הסכום במלואו, החמץ יחזור לבעלות היהודית והמקדמה תוחזר.

במהלך ימי החג הנכרי הוא בעלי החמץ, ואם יחפוץ יוכל בכל עת לנטלו ולהשתמש בו. ויש הנוהגים לתת את מפתח דירתם בידי הנכרי כדי לסמן את כנות כוונתם שהוא באמת יכול לעשות זאת (והיו דברים מעולם).

בכל מקרה יש לסמן על הקרטון או הארון בו הנחנו את דברי החמץ למכירה, בצורה ברורה ומפורשת שזה 'ארון החמץ' (למשל). המטרה היא גם שלא נטעה במהלך החג וגם שאם הנכרי שהחמץ בבעלותו יחפוץ ליטול את החמץ במהלך החג, יהיה ברור מה שייך לו ומה לא.



כל הנ"ל כרגיל מאוד על רגל אחת. יש שלל הלכות לגבי פסח וכל אחת ואחת מהן מחייבת לימוד מעמיק.
"מזל" שהדת שלנו עוסקת בשטויות במקום בדברים חשובים באמת!!!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
"מזל" שהדת שלנו עוסקת בשטויות במקום בדברים חשובים באמת!!!
כמו מה למשל? במה לדעתך "הדת שלנו" לא עוסקת שבעיניך "חשוב באמת"?

האם יתכן שהדת עוסקת לא פחות ואולי אף ביתר שאת בדברים שאתה מגדיר כ"חשובים באמת" ולא פירטת, אולם שהיא מתייחסת בנוסף לכך גם לדברים שאולי בעיניך פחות חשובים, אך בעיניה כנראה חשובים גם הם?
 
למעלה