"למשרד התחבורה יש תוכנית למהפכה באוטובוסים"

Ccyclist

Well-known member
אם מדברים על חוקוק, זה פשוט בזבוז תשומות וכמו במשגב, אתה צריך להשאיר נהג בכוננות שזה הכסף הגדול.

על כביש 90 מצפון לטבריה, אין בעיה של עודף אוטובוסים (חוץ מ-59), ואין לך שירות אוטובוסים תדיר ולכן הפתרון ש-48 נותן הוא סביר.

זה סוג האזור, אבל אירוני שתדירות האוטובוס זהה לזמן הנהיגה מרעננה לצפון מערב הכינרת.

המחיר של חיבור תחבורתי גרוע לישובים בפריפריה היא שבעלי אמצעים נוהגים גם במרכז.
 

EHP12

Active member
זה סוג האזור, אבל אירוני שתדירות האוטובוס זהה לזמן הנהיגה מרעננה לצפון מערב הכינרת.

המחיר של חיבור תחבורתי גרוע לישובים בפריפריה היא שבעלי אמצעים נוהגים גם במרכז.
אין מה לעשות, גם במקומות עם תחבורה ציבורית מתוקנת, שיש כפר עם פחות מ-1,000 איש שלא נמצא על כביש בינעירוני, כמעט ולא מגיעה תחבורה ציבורית.

ואין קשר בין אי שימוש בתחבורה ציבורית בגוש דן על שלל הבעיות שלה, לבין זה שליישובים מסוימים אין שירות. אם לתחבורה הציבורית בתל אביב יהיה יתרון, אנשים ישתמשו בה. גם אם יש להם אוטו.
 
אין מה לעשות, גם במקומות עם תחבורה ציבורית מתוקנת, שיש כפר עם פחות מ-1,000 איש שלא נמצא על כביש בינעירוני, כמעט ולא מגיעה תחבורה ציבורית.

ואין קשר בין אי שימוש בתחבורה ציבורית בגוש דן על שלל הבעיות שלה, לבין זה שליישובים מסוימים אין שירות. אם לתחבורה הציבורית בתל אביב יהיה יתרון, אנשים ישתמשו בה. גם אם יש להם אוטו.
אם מדברים על מערכת מבוססת החלפות אז ההשקעה שנדרשת כדי להפעיל מערכת כזאת בשביל כמות לא גדולה של אנשים אינה כדאית באזור הכפרי, מערכת החלפות מצריכה העלאת תדירות בכלל הקווים (גם המזינים וגם הראשיים), סנכרון בין כל המרכיבים, מסופי החלפות ועוד. הרבה יותר קל וזול לעשות התאמות נקודתיות בקו כזה או אחר כדי לשפר את השירות לישוב ספציפי.
 

Ccyclist

Well-known member
אם מדברים על מערכת מבוססת החלפות אז ההשקעה שנדרשת כדי להפעיל מערכת כזאת בשביל כמות לא גדולה של אנשים אינה כדאית באזור הכפרי, מערכת החלפות מצריכה העלאת תדירות בכלל הקווים (גם המזינים וגם הראשיים), סנכרון בין כל המרכיבים, מסופי החלפות ועוד. הרבה יותר קל וזול לעשות התאמות נקודתיות בקו כזה או אחר כדי לשפר את השירות לישוב ספציפי.

נוסע עם הקפצה שצריך את הקווים על הכביש הראשי יוצא לשם מן הסתם בתיזמון שיתן לו 5-10 דקות לפני ההגעה המשוערת של הקו. במידה ויש מרכז הקרה אפשר לצמצם את פער הזמנים, בייחוד טל אם מגדירים לקו האזורי / ארצי להמתין להגעת הקו המקומי לצורך איסוף.

אם ילכו על אופציה של החלפה - לוח הזמנים יצטרך להיות בהתאם - הגעה לאזור כביש 90 לפני נסיעה מסויימת דרומה לטבריה וחזרה מתחנה מקבילה אחרי נסיעה צפונה מטבריה.

יש בכביש מעגלי תנועה שמאפשרים לאוטובוס מקומי לשנות כיוון, יש במגדלה חניון שעוצרים בו אוטובוסי תיירים, ואפשר להכניס את השירות למגדל וחמאם אם זה הקו השני במשוואה.

אני בהחלט מבין מדוע לא יתנו תשומות נוספות לישובים כפריים, אך מבחינתי הכפלת התדירות לכביש הראשי מייצרת חיבור יעיל יותר מהתעקשות על חיבור עד לטבריה כשיש קווים אחרים שמבצעים את החיבור לאורך כביש 90.

תחבורה ציבורית איננה הסעה פרטית. לפעמים צריך למצוא פתרונות לשירות יעיל יותר באותם האמצעים.
 
נוסע עם הקפצה שצריך את הקווים על הכביש הראשי יוצא לשם מן הסתם בתיזמון שיתן לו 5-10 דקות לפני ההגעה המשוערת של הקו. במידה ויש מרכז הקרה אפשר לצמצם את פער הזמנים, בייחוד טל אם מגדירים לקו האזורי / ארצי להמתין להגעת הקו המקומי לצורך איסוף.

אם ילכו על אופציה של החלפה - לוח הזמנים יצטרך להיות בהתאם - הגעה לאזור כביש 90 לפני נסיעה מסויימת דרומה לטבריה וחזרה מתחנה מקבילה אחרי נסיעה צפונה מטבריה.

יש בכביש מעגלי תנועה שמאפשרים לאוטובוס מקומי לשנות כיוון, יש במגדלה חניון שעוצרים בו אוטובוסי תיירים, ואפשר להכניס את השירות למגדל וחמאם אם זה הקו השני במשוואה.

אני בהחלט מבין מדוע לא יתנו תשומות נוספות לישובים כפריים, אך מבחינתי הכפלת התדירות לכביש הראשי מייצרת חיבור יעיל יותר מהתעקשות על חיבור עד לטבריה כשיש קווים אחרים שמבצעים את החיבור לאורך כביש 90.

תחבורה ציבורית איננה הסעה פרטית. לפעמים צריך למצוא פתרונות לשירות יעיל יותר באותם האמצעים.
נכון תחבורה ציבורית היא לא הסעה פרטית, אבל אי אפשר למדוד כל דבר רק מנקודת מבט של יעילות. תעשה את המערכת היעילה ביותר, אם היא לא נוחה הנוסע לא יגיע ואז יצרת מערכת שאין לה ביקוש.
אי אפשר להתאים לוח זמנים של אוטובוסים כמו ברכבת, במיוחד אם משך הנסיעה של הקו העורקי מקצה לקצה היא שעתיים, שלוש.
לגבי תחנות ויסות, תחשוב מה זה יעשה לקו שגם ככה נוסע שעתיים, 3 תחנות ויסות של 5-6 דק' כל אחת יסתכם בתוספת של כמעט חצי שעה לנסיעה. ואם הקו יחכה 5 דק' והאוטובוס המזין עדיין לא הגיע? אז גם המתנתה וגם לא הבטחת החלפה.
קווים עורקיים נועדו להעביר נוסעים למרחקים ארוכים במינימום זמן אפשרי ולא שיעמיסו עליהם עוד נוסעים בתחנות ויסות.
אם אני הייתי גר באחד הישובים באזור מגדל ואני יודע שפקטור ההחלפה שלי הוא 10 דק' (לא מובטח) כאשר נסיעה ממגדל לטבריה אורכת כ 7 דק' אז אין לי שום סיבה להשתמש במערכת כזאת.
למה נוסע שצריך להגיע מקרית שמונה לעבודה בעפולה למשל צריך לחכות 5 דק' בכל צומת מרכזית לקווים מזינים שיביאו נוסע שרוצה להמשיך עוד 2 תחנות?
 

Ccyclist

Well-known member
אין מה לעשות, גם במקומות עם תחבורה ציבורית מתוקנת, שיש כפר עם פחות מ-1,000 איש שלא נמצא על כביש בינעירוני, כמעט ולא מגיעה תחבורה ציבורית.

ואין קשר בין אי שימוש בתחבורה ציבורית בגוש דן על שלל הבעיות שלה, לבין זה שליישובים מסוימים אין שירות. אם לתחבורה הציבורית בתל אביב יהיה יתרון, אנשים ישתמשו בה. גם אם יש להם אוטו.

בהנחה שאצטרך לנהוג לשם בפעם הבאה - איכות התחבורה שם תשפיע על כך שיהיה לי רכב שכור לא רק לנסיעה צפונה אלא גם במשך מרבית השהות במרכז. הרגע שיש רכב שעולה יותר מחודשי כל הארץ ליום - בזבוז לתת לו לשבת בחנייה.

צפון הכינרת אינה מקום שאוכל להמנע מלנהוג אליו משום שזו משפחה שאני מכיר עוד מלונדון כולל קרובים שלא עלו לארץ. מארחיי ברעננה ירצו שאסיע אותם לצפון הכינרת כי מבחינתם הנוחות של הנסיעה הזו גבוהה בהרבה מזו של הנסיעה בתח"צ - שהם עשו. סירוב לא יבוא בטוב.

זה שלתל אביב לא נכנסתי ברכב אלא חניתי בתחנות הרצליה וקריית אריה כדי לעבור לרכבת ולרק"ל לא מוריד את העומסים מכבישים 531, 5, 20 ו 2.

בניגוד למצבי לפני 11 שנה - עכשיו אני יכול לבחור להיות חלק מהבעיה.

היתרון הגדול של ההתיישבות בארץ זה שהיא מאורגנת. זה יכול להתבטא גם בסוג של יצירת נגישות עבור הישובים.
 

EHP12

Active member
בהנחה שאצטרך לנהוג לשם בפעם הבאה - איכות התחבורה שם תשפיע על כך שיהיה לי רכב שכור לא רק לנסיעה צפונה אלא גם במשך מרבית השהות במרכז. הרגע שיש רכב שעולה יותר מחודשי כל הארץ ליום - בזבוז לתת לו לשבת בחנייה.

צפון הכינרת אינה מקום שאוכל להמנע מלנהוג אליו משום שזו משפחה שאני מכיר עוד מלונדון כולל קרובים שלא עלו לארץ. מארחיי ברעננה ירצו שאסיע אותם לצפון הכינרת כי מבחינתם הנוחות של הנסיעה הזו גבוהה בהרבה מזו של הנסיעה בתח"צ - שהם עשו. סירוב לא יבוא בטוב.

זה שלתל אביב לא נכנסתי ברכב אלא חניתי בתחנות הרצליה וקריית אריה כדי לעבור לרכבת ולרק"ל לא מוריד את העומסים מכבישים 531, 5, 20 ו 2.

בניגוד למצבי לפני 11 שנה - עכשיו אני יכול לבחור להיות חלק מהבעיה.

היתרון הגדול של ההתיישבות בארץ זה שהיא מאורגנת. זה יכול להתבטא גם בסוג של יצירת נגישות
מה הבעיה לשכור רכב בדיוק ליום הספציפי שבו אתה צריך לנסוע לאזורים שהם יותר כפריים?

אם כבר הבעיות של המערכת זה לא בקו האזורי המסכן, אלא רק הלהגיע מרעננה לטבריה זה סיפור:
הדרך הכי מהירה זה כנראה לקחת את 947 ממחלף רעננה מערב עד למכון וינגייט, ומאותה תחנה 836 לטבריה. וזה אחרי כמה אלטרנטיבות שבדקתי. לא כולל אוטובוס עירוני מרעננה למרכזים הבינעירוניים
* 821 מצומת רעננה לעפולה (שעה וחצי) המתנה של שעה בעפולה ואז עוד שעה עם 541: סה"כ שעתיים וחצי
* רכבת למרכזית המפרץ ומשם אוטובוס לטבריה (שלוש שעות)
* 836 מהרצליה פיתוח. להתמשק אליו מקווים עירוניים זה חתיכת סיפור, כולל הרבה הליכה עם קווים שחוצים את כל הרצליה עם תדירות בינונית בפועל.

זאת הבעיה אם כבר.
 

Ccyclist

Well-known member
מה הבעיה לשכור רכב בדיוק ליום הספציפי שבו אתה צריך לנסוע לאזורים שהם יותר כפריים?

אם כבר הבעיות של המערכת זה לא בקו האזורי המסכן, אלא רק הלהגיע מרעננה לטבריה זה סיפור:
הדרך הכי מהירה זה כנראה לקחת את 947 ממחלף רעננה מערב עד למכון וינגייט, ומאותה תחנה 836 לטבריה. וזה אחרי כמה אלטרנטיבות שבדקתי. לא כולל אוטובוס עירוני מרעננה למרכזים הבינעירוניים
* 821 מצומת רעננה לעפולה (שעה וחצי) המתנה של שעה בעפולה ואז עוד שעה עם 541: סה"כ שעתיים וחצי
* רכבת למרכזית המפרץ ומשם אוטובוס לטבריה (שלוש שעות)
* 836 מהרצליה פיתוח. להתמשק אליו מקווים עירוניים זה חתיכת סיפור, כולל הרבה הליכה עם קווים שחוצים את כל הרצליה עם תדירות בינונית בפועל.

זאת הבעיה אם כבר.

היה רכב שהייתי צריך להחליף וזה חייב אותי להגיע לאזור תעשייה ליד סגולה. זה לא מקום שהייתי בוחר להגיע אליו בתח"צ אבל זה סוג המיקום שסוכנויות הרכב בוחרות בו. אם הן בוחרות לשמור שישי ולשמור מוצ"ש זו מגבלה נוספת על זמני האיסוף שאין בנתב"ג שם הסוכנויות פתוחות 24/7

יש לי רישיון בריטי ואין לי צורך במינויים ארוכי טווח אז מועדוני הרכב שדורשים רישיון ישראלי או התחייבות לתקופת מנוי מסויימת לא פתוחים בפניי - רק סוכנויות ההשכרה.

בנוסף - אני נוטה להגיע בחגים בגלל חופשות בתי הספר - אז אם לא יהיה לי רכב מתחת לבית אבזבז חלק ניכר מהביקור בארץ בריתוק למקום שהותי, בייחוד כשיש בשבוע אחד שני ימים במעמד שישי ושניים במעמד שבת, או צירוף של שני ימים רצופים במעמד שבת והשנה ראש נשנה חל בימים ה-ו אז יהיו 3 ימים ללא תח"צ.

החיבור השבור של רעננה לאיילון לא עוזר - אני מקבל שהרצליה איה תחנת עצירה לקווי האקספרס צפונה, אבל אם היה אפשר לנסוע מרעננה מערב לאוניברסיטה בשתי תחנות על אותה הרכבת זה היה מאפשר את החיבור לחיפה תוך 2 החלפות, לא 3 כמו המצב ברכבת כיום (אוטובוס, רכבת להרצליה, רכבת לאוניברסיטה, רכבת לחיפה) או הנסיעה המייגעת של 29/39 לתחנת הרכבת בהרצליה.

מארחי עלו לצפון הכינרת בתח"צ כולל החלפות צמתים על כביש 2 שאינני מאחל לאיש ואם אסרב לנהוג לשם - אשמע שוב את כל הסיפור ב"פולנית". את החזור הם עשו ברכבת מחיפה. אם יש קו אוטובוס מטבריה לרכבת בחדרה או בינימינה דרך כביש 70 זה יכול להיות שימושי עבורם.
מה הבעיה לשכור רכב בדיוק ליום הספציפי שבו אתה צריך לנסוע לאזורים שהם יותר כפריים?

אם כבר הבעיות של המערכת זה לא בקו האזורי המסכן, אלא רק הלהגיע מרעננה לטבריה זה סיפור:
הדרך הכי מהירה זה כנראה לקחת את 947 ממחלף רעננה מערב עד למכון וינגייט, ומאותה תחנה 836 לטבריה. וזה אחרי כמה אלטרנטיבות שבדקתי. לא כולל אוטובוס עירוני מרעננה למרכזים הבינעירוניים
* 821 מצומת רעננה לעפולה (שעה וחצי) המתנה של שעה בעפולה ואז עוד שעה עם 541: סה"כ שעתיים וחצי
* רכבת למרכזית המפרץ ומשם אוטובוס לטבריה (שלוש שעות)
* 836 מהרצליה פיתוח. להתמשק אליו מקווים עירוניים זה חתיכת סיפור, כולל הרבה הליכה עם קווים שחוצים את כל הרצליה עם תדירות בינונית בפועל.

זאת הבעיה אם כבר.

סוכנויות הרכב בנתב"ג פתוחות 24/7 למעט יום כיפור.

סוכנויות השכרת הרכב ממוקמות באזורי תעשייה מרוחקים. ב 2022 הייתי צריך להחליף רכב בסוכנות כזו באזור התעשייה סגולה. בדקתי בגוגל ושעות הפתיחה הן 8:00 - 17:00 א-ה, 8:00 - 13:00 ו (אני מגיע מאזור זמן שזה למעשה 11 בבוקר מבחינתי לפני שמתרגלים לשעון ישראל) והסוכנות "שומרת מוצ"ש". ברור שאעדיף איסוף בנתב"ג, מה שגם פותח בפני את היכולת לטוס בשבתות.

אוסיף שמשום שאני נוטה להגיע לארץ בחגים - הנזק מהיעדר תח"צ אינו יום וחצי בשבוע אלא לעיתים שני ימים שלמים ושני חצאי ימים. ראש השנה תשפ"ה יפול על ימים ה'-ו' אז יהיו חצי יום ו 3 ימים רצופים ללא תח"צ. מוצ"ש אינו פרקטי ליותר מגיחה מקומית קצרה לפעילות עירונית שטפשר לעשות בשעות החשיכה.

משום שיש לי רישיון זר ואין לי כוונ להתחייב למנוי ארוך טווח - מועדוני הרכב אינם אופציה עבורי.

מארחיי עשו את הנסיעה לטבריה כולל החלפה באיזה צומת. שמעתי על החוויה הנפלאה. את החזור הם עשו דרך רכבת מחיפה. אם היתה רכבת שניה מעפולה לחיפה אולי היה רלבנטי עבורם להשתמש גם בקו העמק.

לטעמי חבל ש 836 לא משיק לתחנת בינימינה או חדרה מערב. גם זה יכול להיות שיפור למערכת האוטובוסים- אינטראקציה עם הרכבת מול כביש 70 כדי לאפשר חיבור מקדים עד להקמת המסילה שם בקו המתוכנן לטבריה.
 

EHP12

Active member
החיבור השבור של רעננה לאיילון לא עוזר - אני מקבל שהרצליה איה תחנת עצירה לקווי האקספרס צפונה, אבל אם היה אפשר לנסוע מרעננה מערב לאוניברסיטה בשתי תחנות על אותה הרכבת זה היה מאפשר את החיבור לחיפה תוך 2 החלפות, לא 3 כמו המצב ברכבת כיום (אוטובוס, רכבת להרצליה, רכבת לאוניברסיטה, רכבת לחיפה) או הנסיעה המייגעת של 29/39 לתחנת הרכבת בהרצליה.

לטעמי חבל ש 836 לא משיק לתחנת בינימינה או חדרה מערב. גם זה יכול להיות שיפור למערכת האוטובוסים- אינטראקציה עם הרכבת מול כביש 70 כדי לאפשר חיבור מקדים עד להקמת המסילה שם בקו המתוכנן לטבריה.
כמו שהסברתי כבר, מהרצליה למרכזית המפרץ בחיפה זה שעה וחצי ומשם לאוטובוס לטבריה לוקח עוד שעה. (לא כולל המתנה לאוטובוס). כך שנסיעה עוד מהרצליה לחיפה היא לא אטרקטיבית.

בנימינה די רחוקה ממסלול הנסיעה של 836 כך שכניסה לשם היא באמת בזבוז לשאר הנוסעים. חדרה יותר קרובה, אבל אתה לא תוכל לתאם את זמני ההגעה של 836 לתוך הרכבת. אם אתה רוצה חיבור מקדים, קו אוטובוס מרכבת כפר יהושע לטבריה שיהיה מוזן לרכבת יעשה את העבודה. בשעות של עומסי תנועה, למרות החלפת הרכבות זה יכול להיות משתלם בזמן.
 

Ccyclist

Well-known member
כמו שהסברתי כבר, מהרצליה למרכזית המפרץ בחיפה זה שעה וחצי ומשם לאוטובוס לטבריה לוקח עוד שעה. (לא כולל המתנה לאוטובוס). כך שנסיעה עוד מהרצליה לחיפה היא לא אטרקטיבית.

בנימינה די רחוקה ממסלול הנסיעה של 836 כך שכניסה לשם היא באמת בזבוז לשאר הנוסעים. חדרה יותר קרובה, אבל אתה לא תוכל לתאם את זמני ההגעה של 836 לתוך הרכבת. אם אתה רוצה חיבור מקדים, קו אוטובוס מרכבת כפר יהושע לטבריה שיהיה מוזן לרכבת יעשה את העבודה. בשעות של עומסי תנועה, למרות החלפת הרכבות זה יכול להיות משתלם בזמן.

זמן זה לא הכל. שמעתי מה היה בנסיעה לשם באוטובוסים. לא מדובר בתרמילאים בני 20 שרגילים לעמוד מתחת למחלפים של כביש 2 כמו טרמפיסטים. הנסיעה ברכבת נוחה יותר בגלל המסילות ויש גם שירותים. הבחירה לעשות את החזור מחיפה היתה בחירה מודעת בנוחות למקטע הארוך מהצפון לדרום.

מהאוניברסיטה למרכזית המפרץ זה שעה ועשרה דקות. פוטנציאלית ההחלפה משם לרעננה מערב אם יהיו רכבות ישירות לאיילון (אפילו לסבידור בלבד) היא עניין של 10 דקות. הרצליה אינה אידאלית משום שבמקום 3 רכבות לחיפה בשעה יש בה רק אחת (קו כרמיאל אינו פעיל בכל שעה) משום שקו מודיעין נהריה לא עוצר בהרצליה ולכן החיבור לאוניברסיטה עדיף לנסיעה תדירה לצפון.

אינני חושב שבשלב זה אפשר לבטל את קו האוטובוס מטבריה לתל אביב או להוסיף קו נוסף מטבריה לתחנות הרכבת הפרברית בחדרה. נראה לי שהכי ריאלי שהקו הקיים יכנס במחלף אולגה וימשיך במסלולו אחרי איסוף בתחנת חדרה מערב. פשרה של קישוריות בלי ביטול או תיגבור. אם אפשר ליצור כניסה מערבית לתחנה עבור קווים מהצפון - זה יקצר את העיקוף.

נראה שבמצב הנוכחי מארחיי יצטרכו לעשות את כל התענוג הזה לפני שאוכל לבוא ולהסיע אותם.
 

EHP12

Active member
זמן זה לא הכל. שמעתי מה היה בנסיעה לשם באוטובוסים. לא מדובר בתרמילאים בני 20 שרגילים לעמוד מתחת למחלפים של כביש 2 כמו טרמפיסטים. הנסיעה ברכבת נוחה יותר בגלל המסילות ויש גם שירותים. הבחירה לעשות את החזור מחיפה היתה בחירה מודעת בנוחות למקטע הארוך מהצפון לדרום.

מהאוניברסיטה למרכזית המפרץ זה שעה ועשרה דקות. פוטנציאלית ההחלפה משם לרעננה מערב אם יהיו רכבות ישירות לאיילון (אפילו לסבידור בלבד) היא עניין של 10 דקות. הרצליה אינה אידאלית משום שבמקום 3 רכבות לחיפה בשעה יש בה רק אחת (קו כרמיאל אינו פעיל בכל שעה) משום שקו מודיעין נהריה לא עוצר בהרצליה ולכן החיבור לאוניברסיטה עדיף לנסיעה תדירה לצפון.

אינני חושב שבשלב זה אפשר לבטל את קו האוטובוס מטבריה לתל אביב או להוסיף קו נוסף מטבריה לתחנות הרכבת הפרברית בחדרה. נראה לי שהכי ריאלי שהקו הקיים יכנס במחלף אולגה וימשיך במסלולו אחרי איסוף בתחנת חדרה מערב. פשרה של קישוריות בלי ביטול או תיגבור. אם אפשר ליצור כניסה מערבית לתחנה עבור קווים מהצפון - זה יקצר את העיקוף.

נראה שבמצב הנוכחי מארחיי יצטרכו לעשות את כל התענוג הזה לפני שאוכל לבוא ולהסיע אותם.
אני בהחלט מבין זאת.

קיימת תכנית שתקועה כרגע להעתיק את מרכזית חדרה לתחנת הרכבת. ורק אז יכול להיות שכל הקווים הבינעירוניים שנוסעים לכביש החוף יעשו שם עצירה. אבל בשביל זה צריך שהיא תהייה מוקד אזורי חזק. כי אז זה סתם יחשב כסיבוב מיותר. כמו שהקווים לצפון לא עולים למרכזית נתניה לאסוף נוסעים כי גוזל זמן (יעידו נוסעים בקו 947), ושולחים את הנתנייתים להגיע למחלף נתניה. תחנה שלא נעים בה לבצע מעבר. אם מרכזית נתניה הייתה ממוקמת איפה שחניון הלילה הרב מפעילי שגם קרוב לכביש החוף וגם לרכבת זה היה סיפור אחר.

גם לא חושב שיש לבטל את 836 רק בגלל שהוא "מאושר שבת" (נסיעה ראשונה מטבריה למרכז יוצאת היום ב-15:30), אבל בשעות היום שכבישים פקוקים נסיעה עם שתי רכבות לכפר יהושע תצא יותר מהר מאשר האוטובוס. ומכפר יהושע למרכזית טבריה זאת נסיעת אוטובוס שאמורה להמשך 35 דקות כאשר אין פקקים (לעומת שעה בקו מחיפה לטבריה).
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
אני בהחלט מבין זאת.

קיימת תכנית שתקועה כרגע להעתיק את מרכזית חדרה לתחנת הרכבת. ורק אז יכול להיות שכל הקווים הבינעירוניים שנוסעים לכביש החוף יעשו שם עצירה. אבל בשביל זה צריך שהיא תהייה מוקד אזורי חזק. כי אז זה סתם יחשב כסיבוב מיותר. כמו שהקווים לצפון לא עולים למרכזית נתניה לאסוף נוסעים כי גוזל זמן (יעידו נוסעים בקו 947), ושולחים את הנתנייתים להגיע למחלף נתניה. תחנה שלא נעים בה לבצע מעבר. אם מרכזית נתניה הייתה ממוקמת איפה שחניון הלילה הרב מפעילי שגם קרוב לכביש החוף וגם לרכבת זה היה סיפור אחר.

גם לא חושב שיש לבטל את 836 רק בגלל שהוא "מאושר שבת" (נסיעה ראשונה מטבריה למרכז יוצאת היום ב-15:30), אבל בשעות היום שכבישים פקוקים נסיעה עם שתי רכבות לכפר יהושע תצא יותר מהר מאשר האוטובוס. ומכפר יהושע למרכזית טבריה זאת נסיעת אוטובוס שאמורה להמשך 35 דקות כאשר אין פקקים (לעומת שעה בקו מחיפה לטבריה).

איזו החמצה ! מסתבר ש 836 אינו עוצר בכפר יהושע.

חלק מהרפורמה שצריך לקדם באוטובוסים היא תיעדוף תחנות השקה עם תחנות הרכבת.

תחנת כפר יהושע נפתחה ב 2016, אי העצירה של 836 שם מראה איך השיטה הנוכחית לא מנצלת את המשאבים התחבורתיים הקיימים.

אגב - גם בעפולה 541 מפספס את תחנת הרכבת.

נראה שהבידול בין קואופרטיבי האוטובוסים הציוניים לרכבת המנדטורית נשמר גם ערב יום העצמאות ה 76.

בדוגמאות כמו נתניה או עפולה שהתחנה המרכזית נמצאת בקרבת מרכז העיר - עדיף שהיא תשאר שם במקום לנדוד לתחנת הרכבת המרוחקת. הפתרון צריך להיות שהקווים הבינעירוניים יעצרו בקרבת תחנת הרכבת ושיהיה שילוט מכווין אליהם.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240504-134958_Maps.jpg
    Screenshot_20240504-134958_Maps.jpg
    KB 537 · צפיות: 1
  • Screenshot_20240504-135547_Maps.jpg
    Screenshot_20240504-135547_Maps.jpg
    KB 797.8 · צפיות: 1
איזו החמצה ! מסתבר ש 836 אינו עוצר בכפר יהושע.

חלק מהרפורמה שצריך לקדם באוטובוסים היא תיעדוף תחנות השקה עם תחנות הרכבת.

תחנת כפר יהושע נפתחה ב 2016, אי העצירה של 836 שם מראה איך השיטה הנוכחית לא מנצלת את המשאבים התחבורתיים הקיימים.

אגב - גם בעפולה 541 מפספס את תחנת הרכבת.

נראה שהבידול בין קואופרטיבי האוטובוסים הציוניים לרכבת המנדטורית נשמר גם ערב יום העצמאות ה 76.

בדוגמאות כמו נתניה או עפולה שהתחנה המרכזית נמצאת בקרבת מרכז העיר - עדיף שהיא תשאר שם במקום לנדוד לתחנת הרכבת המרוחקת. הפתרון צריך להיות שהקווים הבינעירוניים יעצרו בקרבת תחנת הרכבת ושיהיה שילוט מכווין אליהם.
הדיון בתגובות מוכיח את מה שאמרתי, מערכת מבוססת החלפות לא מתאימה לבן עירוני. הבעיה היא לא רק סנכרון הקווים אלה גם התשתית, איפה מחליפים.
לגבי הבעיה שהעליתם, השאלה היא מה יותר חשוב להגיע מהר או להגיע בכייף? אם מהירות היא הדבר החשוב ביותר אז אפשר לנסות לעשות החלפות בתחנות לא תחנות, לגלות שהאוטובוס הבא עבר בדיוק שנייה לפני שהגעתה וכו'. אם נוחות הנסיעה היא הפקטור החשוב אז לקחת רכבת למרחק המקסימלי שניתן ומשם אוטובוסים.
מרכזית המפרץ היא מקום מצוין להחלפה עם כל השירותים שהנוסע צריך כולל תחנות ממוזגות, אוכל ובתי קפה (בקניון ליד). מהמפרץ לטבריה יש את קו 430 דרך צומת יגור וקו 434 דרך הקריון וצומת סומך (תדירות משולבת של כל חצי שעה ברב שעות היום).
אופציה שנייה רכבת לכרמיאל (בבוקר ואחרי צהריים יש ישירות מתל אביב שעוצרות גם בהרצליה ובמהלך היום עם החלפה של 7 דק' בחיפה) ומשם קו 56 לטבריה דרך צומת מגדל, לקו תדירות של כמעט כל שעה והוא מתואם עם שעות הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
הדיון בתגובות מוכיח את מה שאמרתי, מערכת מבוססת החלפות לא מתאימה לבן עירוני. הבעיה היא לא רק סנכרון הקווים אלה גם התשתית, איפה מחליפים.
לגבי הבעיה שהעליתם, השאלה היא מה יותר חשוב להגיע מהר או להגיע בכייף? אם מהירות היא הדבר החשוב ביותר אז אפשר לנסות לעשות החלפות בתחנות לא תחנות, לגלות שהאוטובוס הבא עבר בדיוק שנייה לפני שהגעתה וכו'. אם נוחות הנסיעה היא הפקטור החשוב אז לקחת רכבת למרחק המקסימלי שניתן ומשם אוטובוסים.
מרכזית המפרץ היא מקום מצוין להחלפה עם כל השירותים שהנוסע צריך כולל תחנות ממוזגות, אוכל ובתי קפה (בקניון ליד). מהמפרץ לטבריה יש את קו 430 דרך צומת יגור וקו 434 דרך הקריון וצומת סומך (תדירות משולבת של כל חצי שעה ברב שעות היום).
אופציה שנייה רכבת לכרמיאל (בבוקר ואחרי צהריים יש ישירות מתל אביב שעוצרות גם בהרצליה ובמהלך היום עם החלפה של 7 דק' בחיפה) ומשם קו 56 לטבריה דרך צומת מגדל, לקו תדירות של כמעט כל שעה והוא מתואם עם שעות הרכבת.

ביררתי, התיאום בכרמיאל חלקי.

הרכבת נוטה להגיע מאחיהוד ב X:56, בשעות מסויימות קו 56 יוצא ב Y:15 שזו החלפה נסבלת, באחרות - X:45 - 10 דקות לפני הגעת הרכבת והנוסעים צריכים להמתין כ 50 דקות ל Y:50. ב 4 בצהריים האוטובוס האחרון יוצא ב 16:00 כך שצריך לרוץ אליו ב 4 דקות מהרכבת.

מערכת טובה צריכה לשאוף לתיאום בין אמצעי ראשי כמו הרכבת לאמצעי משלים כמו האוטובוסים האזוריים. חלק חשוב מפתרון ה"מחסור" בנהגים הוא איפשור הזנה מהרכבת לאוטובוסים וקיצור קווים ארוכים.

תמיד אומרים שמי שמתכנן את המערכת לא נוסע בתח"צ. זמני המעבר בכרמיאל בפירוש לא בנויים כדי להגיע ממנה לטבריה ברכבת ואוטובוס.

גם בחזור התיזמון לא נראה אידאלי, קו 56 מגיע לצומת נחף פעם בשעה בדקות כמו 39,44,45,49 ו 09 בנסיעות הצהריים.

הרכבות מכרמיאל יוצאות בדקות ה 24, 32, 59.

כמובן שהאוטובוס צריך להיות מותאם לזמני הרכבת ולא להיפך.
 
ביררתי, התיאום בכרמיאל חלקי.

הרכבת נוטה להגיע מאחיהוד ב X:56, בשעות מסויימות קו 56 יוצא ב Y:15 שזו החלפה נסבלת, באחרות - X:45 - 10 דקות לפני הגעת הרכבת והנוסעים צריכים להמתין כ 50 דקות ל Y:50. ב 4 בצהריים האוטובוס האחרון יוצא ב 16:00 כך שצריך לרוץ אליו ב 4 דקות מהרכבת.

מערכת טובה צריכה לשאוף לתיאום בין אמצעי ראשי כמו הרכבת לאמצעי משלים כמו האוטובוסים האזוריים. חלק חשוב מפתרון ה"מחסור" בנהגים הוא איפשור הזנה מהרכבת לאוטובוסים וקיצור קווים ארוכים.

תמיד אומרים שמי שמתכנן את המערכת לא נוסע בתח"צ. זמני המעבר בכרמיאל בפירוש לא בנויים כדי להגיע ממנה לטבריה ברכבת ואוטובוס.

גם בחזור התיזמון לא נראה אידאלי, קו 56 מגיע לצומת נחף פעם בשעה בדקות כמו 39,44,45,49 ו 09 בנסיעות הצהריים.

הרכבות מכרמיאל יוצאות בדקות ה 24, 32, 59.

כמובן שהאוטובוס צריך להיות מותאם לזמני הרכבת ולא להיפך.
הסיבה שהשאירו יותר זמן זה כדאי שאם הרכבת מאחרת בכמה דקות עדיין תספיק את הקו, וכך זה ברוב שעות היום (90% מהנסיעות יוצאות בתאום לרכבת). אם המתנה של 10 דק' בתחנה מסודרת זה לא נוח אז אני לא מבין איך מדברים ברצינות על מערכת מבוססת החלפות. אגב הקו האחרון בימים א-ה יוצא ב 20:15 ולא ב 16:00.
ויש את האופציה של מרכזית המפרץ שם יש קו כל חצי שעה.
 

EHP12

Active member
מרכזית המפרץ היא מקום מצוין להחלפה עם כל השירותים שהנוסע צריך כולל תחנות ממוזגות, אוכל ובתי קפה (בקניון ליד). מהמפרץ לטבריה יש את קו 430 דרך צומת יגור וקו 434 דרך הקריון וצומת סומך (תדירות משולבת של כל חצי שעה ברב שעות היום).
אופציה שנייה רכבת לכרמיאל (בבוקר ואחרי צהריים יש ישירות מתל אביב שעוצרות גם בהרצליה ובמהלך היום עם החלפה של 7 דק' בחיפה) ומשם קו 56 לטבריה דרך צומת מגדל, לקו תדירות של כמעט כל שעה והוא מתואם עם שעות הרכבת.
איזו החמצה ! מסתבר ש 836 אינו עוצר בכפר יהושע.
לא הבנתם שניכם: כוונתי היא שצריך לפתוח קו שאפשר לתת לו מספר כמו 436 ממרכזית טבריה לרכבת כפר יהושע שהלוז שלו יהיה מתואם עם הרכבות הלא רבות שמגיעות לשם מכיוון חיפה. אין טעם להכניס את 836 לתוך כפר יהושע שאי אפשר לדעת מתי הוא יגיע.

באמת אתה מציע את 434 שחוצה את כל הקריות כפתרון? עם הזמן שלוקח לו להגיע לטבריה עדיף לחכות ל-430.
 
ביררתי, התיאום בכרמיאל חלקי.

הרכבת נוטה להגיע מאחיהוד ב X:56, בשעות מסויימות קו 56 יוצא ב Y:15 שזו החלפה נסבלת, באחרות - X:45 - 10 דקות לפני הגעת הרכבת והנוסעים צריכים להמתין כ 50 דקות ל Y:50. ב 4 בצהריים האוטובוס האחרון יוצא ב 16:00 כך שצריך לרוץ אליו ב 4 דקות מהרכבת.

מערכת טובה צריכה לשאוף לתיאום בין אמצעי ראשי כמו הרכבת לאמצעי משלים כמו האוטובוסים האזוריים. חלק חשוב מפתרון ה"מחסור" בנהגים הוא איפשור הזנה מהרכבת לאוטובוסים וקיצור קווים ארוכים.

תמיד אומרים שמי שמתכנן את המערכת לא נוסע בתח"צ. זמני המעבר בכרמיאל בפירוש לא בנויים כדי להגיע ממנה לטבריה ברכבת ואוטובוס.

גם בחזור התיזמון לא נראה אידאלי, קו 56 מגיע לצומת נחף פעם בשעה בדקות כמו 39,44,45,49 ו 09 בנסיעות הצהריים.

הרכבות מכרמיאל יוצאות בדקות ה 24, 32, 59.

כמובן שהאוטובוס צריך להיות מותאם לזמני הרכבת ולא להיפך.
הסיבה שהשאירו יותר זמן זה כדאי שאם הרכבת מאחרת בכמה דקות עדיין תספיק את הקו, וכך זה ברוב שעות היום (90% מהנסיעות יוצאות בתאום לרכבת). אם המתנה של 10 דק' בתחנה מסודרת זה לא נוח אז אני לא מבין איך מדברים ברצינות על מערכת מבוססת החלפות. אגב הקו האחרון בימים א-ה יוצא ב 20:15 ולא ב 16:00.
ויש את האופציה של מרכזית המפרץ שם יש קו כל חצי שעה.
לא הבנתם שניכם: כוונתי היא שצריך לפתוח קו שאפשר לתת לו מספר כמו 436 ממרכזית טבריה לרכבת כפר יהושע שהלוז שלו יהיה מתואם עם הרכבות הלא רבות שמגיעות לשם מכיוון חיפה. אין טעם להכניס את 836 לתוך כפר יהושע שאי אפשר לדעת מתי הוא יגיע.

באמת אתה מציע את 434 שחוצה את כל הקריות כפתרון? עם הזמן שלוקח לו להגיע לטבריה עדיף לחכות ל-430.
יש כבר 2 קווים לתחנת רכבת גדולה מטבריה (מרכזית המפרץ) וגם לכרמיאל, למה צריך גם לבית יהושע שיש בה רכבת פעם בשעה?
לגבי 434, בהחלט כן. לרוב בציר ההסתדרות בקריות אין פקקים משמעותיים, בחצי שעה שתחכה ל 430 כבר תוכל לעבור את צומת סומך.
 

EHP12

Active member
יש כבר 2 קווים לתחנת רכבת גדולה מטבריה (מרכזית המפרץ) וגם לכרמיאל, למה צריך גם לבית יהושע שיש בה רכבת פעם בשעה?
לגבי 434, בהחלט כן. לרוב בציר ההסתדרות בקריות אין פקקים משמעותיים, בחצי שעה שתחכה ל 430 כבר תוכל לעבור את צומת סומך.
אחרי בדיקה עולה ש-434 עולה את הקטע מרכזית המפרץ - צומת המוביל ב-10 דקות יותר מאשר 430.
 
אני מסכים שזה פוגע ברמת הביטחון והבטיחות של הנוסע, אבל ברוב הצמתים הגדולים בצפון (ובמרכז ברוב הצמתים) זה לא פוגע ברמת אמינות זמן הנסיעה הכולל.
בהרבה מאוד צמתים יש תדירות גבוהה מאוד של אוטובוסים שעוברים בצומת
תדירות גבוהה לא בהכרח אומרת החלפה מתואמת. יתכן שכל הקווים עוברים פחות או יותר בו זמנית ואז עיקוב של דקה ברמזור אדום פרושו המתנה של חצי שעה לקו הבא. נוסע שיודע את זה לא יבחר בחלופה כזאת אלה יעדיף אופציה ישירה או נסיעה ברכב. גם אם אני יודע שהסיכוי לפספס הוא רק נניח 40% עדיין אבחר את האופציה הבטוחה יותר במקום המתנה בתחנה שאין בה צל או מחסה נורמלי בחורף. אני כבר לא מדבר על מצב כמו היום שבו בחלק גדול מהזמן אין נתוני זמן אמת באפליקציות כך שהנוסע בכלל לא יכול לדעת אם הוא הספיק או פספס.
 

Ccyclist

Well-known member
תדירות גבוהה לא בהכרח אומרת החלפה מתואמת. יתכן שכל הקווים עוברים פחות או יותר בו זמנית ואז עיקוב של דקה ברמזור אדום פרושו המתנה של חצי שעה לקו הבא. נוסע שיודע את זה לא יבחר בחלופה כזאת אלה יעדיף אופציה ישירה או נסיעה ברכב. גם אם אני יודע שהסיכוי לפספס הוא רק נניח 40% עדיין אבחר את האופציה הבטוחה יותר במקום המתנה בתחנה שאין בה צל או מחסה נורמלי בחורף. אני כבר לא מדבר על מצב כמו היום שבו בחלק גדול מהזמן אין נתוני זמן אמת באפליקציות כך שהנוסע בכלל לא יכול לדעת אם הוא הספיק או פספס.

בצומת הקרובה לישוב יש פערים של 5, 10 ו 20 דקות. בצומת המרכז המסחרי במגדל יש מספר קווים נוספים ופערים של 5-10 דקות בלבד. גם אם אוטובוס משלים אחד יאחר או לא יצא - הציר חזק מספיק שאפשר להסתמך עליו.

הגדרת הישוב כפרבר של מגדל במקום פרבר של טבריה יכולה להכפיל את תדירות השירות המקומי ואת קיבולתו.

הרתיעה מהחלפה במקרה הזה לא הגיונית בהשוואה לשיפור האפשרי. לנסיעות לכל מקום שאינו כביש 90 או טבריה ממילא צריך להחליף.
 
למעלה