שלום לכולם הגעתם לאתר של עינב לנצ'נר!!!!@! !@!@!@!!@#@!!@$#%$&* XD XD XD XD XD

סקירה כללית:
בחירת מקצוע הקוסם נעשת מדרגה 8 (בניגוד לשאר המקצועות שהם מדרגה 10).
קוסם משתמש במתקפות קסם (magic attack = M. Atk). לקוסמים יש את ההגנה הקסומה (magic defence = M. Def) החזקה ביותר לעומת שאר המקצועות, אבל יש להם גם את ההגנה נגד הנשקים (Weapon Defence = W. Def) החלשה ביותר מבין כל שאר המקצועות. בכדי לפצות על כך יש לקוסמים מספר קסמים שעוזרים להגן על עצמם.

יצירת הדמות הראשונית:
התוצאה הטובה ביותר שיכולה לצאת לדמות שתהפוך לקוסם היא:
str: 4
dex: 4
int: X
luk: x

לא משנה מה הint והluk כל עוד שני האחרים הם 4 (המינימום האפשרי).
אם אין לכם כוח להשיג את התוצאה הזאת (לוקח יחסית הרבה זמן להשיג אותה) התוצאה השניה הטובה ביותר שיכולה לצאת היא שהdex יהיה 5 או אם ממש ממש לא הולך לכם אז 6. חשוב שstr ישאר 4 כי לקוסמים אין צורך בכלל בו. dex גבוה מ4 יעזור מעט לפגוע במפלצות שדרגות דומות עם 4 dex היו מפספסות.

מדרגה 0 ל-8:
מספר טיפים שיקלו קצת על החיים בmaple island:
תעשו את כל הקווסטים שיש שם. בעיר שממנה אפשר לקחת ספינה לvictoria island יש למעלה מישהו שיתן לכם משמיה לאסוף בשבילו כמה דברים שמפלצות מפילות (אני לא זוכר בדיוק מה). תסיימו את הקווסט רק בדרגה 7 (תקחו אותו לפני אם אתם רוצים, אבל אל תסיימו אותו לפני דרגה 7). ככה תקבלו נשק טוב יותר שיעזור לכם מאד עד שתגיעו לדרגה 8 (ולקוסמים לעתיד זה ממש מכה לעשות את זה).
את maple island ממולץ לעזוב בדרגה 8 כשאתם על 90%-99% ככה שתוכלו לעלות מהר דרגה אחרי שתעזבו את האי. בmaple island אין מפלצות חזקות מדי, ככה שיהיה לכם קל לעלות שם דרגות. שימו לב לא לעלות לדרגה 9 לפני שאתם הופכים לקוסמים!

חלוקת נקודות יכולות (AP):
כל דרגה מקבלים 5 ap. יש לחלק אותם כך שהluk יהיה שווה לדרגה שלכם +3. הint יהיה כל השאר.
בדרגות הראשונות (תלוי בגלגול הקוביה כמו שנעשה בהתחלה) צריך לדאוג להעלות את הluk עד שהוא יהיה שווה לדרגה שלכם +3. אחרי כמה דרגות יצא שכל דרגה אתם תוסיפו 1 לluk ו4 לint.

דרגה 8:
סוף סוף אפשר להפוך לקוסם! בשביל להפוך לקוסם צריך להגיע לVictoria island וללכת לעיר שנקראת Ellinia (אלניה). בעיר יש לעלות לנקודה הגבוה ביותר במפה, שם תמצאו בית גדול. בתוכו נמצא קוסם לבן מרחף באוויר. דברו איתו והוא יהפוך אתכם לקוסמים.
מזל טוב.

המיומנויות (skills) של הקוסם:
כל דמות מקבלת אחרי כל עליית דרגה 3 נקודות מיומנות (SP) שאותם היא יכולה לחלק בכל דרך שרוצים. האפשרויות הן או לתת אותן לHP או MP בשביל להגדיל אותם (לא ממולץ כי הם גודלים בכל מקרה בכל עליית דרגה) או לחלק אותם לפי הskills הבאים:

(1) Improving MP recovery: מחזיר יותר מנה (MP) כל 10 שניות. ככל שיהיה גבוה יותר כך תחזירו לעצמכם יותר מנה. בניגוד לחיים (HP) מנה חוזרת גם אם תלכו או תלחמו.
(2) Improving MP increase: מגדיל את הכמות המקסימלית של מנה שתקבלו בכל פעם שתעלו דרגה.
(3) Magic Guard: מעביר באופן זמני חלק מהנזק (רגיל וקסום) למנה. אם המנה מגיעה ל0, החיים מקבלים נזק מלא.
(4) Magic Armor: מחזק באופן זמני את ההגנה של הקוסם (רגילה בלבד).
(5) Energy Bolt: כדור אנרגיה שתוקף את האויב פעם אחת.
(6) Magic Claw: תופרי קסם שתוקפים את האויב פעמיים.

חלוקת SP אחרי כל עליית דרגה:
יש שתי בנויות אפשריות טובות לקוסמים:

הבנייה המקובלת:
דרגה 8: +1 (5)
דרגה 9: +3 (1)
דרגה 10: +2 (1), +1 (2)
דרגה 11: +3 (2)
דרגה 12: +3 (2)
דרגה 13: +3 (2)
דרגה 14: +3 (1)
דרגה 15: +3 (1)
דרגה 16: +3 (1)
דרגה 17: +2 (1), +1 (6)
דרגה 18: +3 (6)
דרגה 19: +3 (6)
דרגה 20: +3 (6)
דרגה 21: שומרים את הנקודות. אם נוסיף עוד נקודות ל(6) כמות המנה שהקסם ידרוש תוכפל, אבל הנזק לא יעלה בהרבה.
דרגה 22: שומרים את הנקודות.
דרגה 23: שומרים את הנקודות או +9 (6)
דרגה 24: אם שמרתם את הנקודות - +10 (6) אם לא - +1 (6) , +2 (3)
דרגה 25: +3 (3)
דרגה 26: +3 (3)
דרגה 27: +3 (3)
דרגה 28: +3 (3)
דרגה 29: +3 (3)
דרגה 30: +3 (3)


הבנייה הפחות מקובלת (לא מומלץ למתחילים כי קסם ההתקפה הראשון שמקבלים יהיה רק בדרגה 13):
דרגה 8: +1 (1)
דרגה 9: +3 (1)
דרגה 10: +1 (1), +2 (2)
דרגה 11: +3 (2)
דרגה 12: +3 (2)
דרגה 13: +2 (2), +1 (5)
דרגה 14: +3 (1)
דרגה 15: +3 (1)
דרגה 16: +3 (1)
דרגה 17: +2 (1), +1 (6)
דרגה 18: +3 (6)
דרגה 19: +3 (6)
דרגה 20: +3 (6)
דרגה 21: שומרים את הנקודות. אם נוסיף עוד נקודות ל(6) כמות המנה שהקסם ידרוש תוכפל, אבל הנזק לא יעלה בהרבה.
דרגה 22: שומרים את הנקודות.
דרגה 23: שומרים את הנקודות או +9 (6)
דרגה 24: אם שמרתם את הנקודות - +10 (6) אם לא - +1 (6) , +2 (3)
דרגה 25: +3 (3)
דרגה 26: +3 (3)
דרגה 27: +3 (3)
דרגה 28: +3 (3)
דרגה 29: +3 (3)
דרגה 30: +3 (3)


הסברים:
- ההבדל בין הבניה הראשונה לשניה הוא שלפי השניה כמות המנה תהיה טיפה יותר גבוה מאשר הבניה הראשונה, אבל כמו שאמרתי, השניה קשה למתחילים ולא ממולצת אלא אם אתם כבר מכירים את המשחק.
- למה (6) במקום (5)? (6) עושה יותר נזק מאשר (5) לאחר שהוא מגיע למקסימום, אפילו שבהתחלה זה לא נראה ככה (מניסיון).
- למה (3) ולא (4)? (3) מגן עליכם מכל נזק, קסום או רגיל ככה שמול המפלצות החזקות יותר שמשתמשות במתקפות ארוכות טווח (נקראות קסומות) (4) לא יעזור לכם כי הוא מגן רק נגד מתקפות רגילות (נגיעה).

מקומות אימון:
כאן אני לוקח ישר מmapletip.com ומתרגם:

דרגות 1-4: חלזונות ירוקים - וכחולים -
דרגות 4-6: חלזונות כחולים - , אדומים - ופיטריות כתומות קטנות -
דרגות 6-10: פיטריות כתומות קטנות - וריריים (slimes) -
דרגות 10-15: ריריים (slimes) - ופיטריות כתומות גדולות -
דרגות 15-20: חזירים - וחזירים עם סרט -
דרגות 21-30: קווסט חבורה (Party Quest) מקרנינג סיטי (Kerning City) - , פיטריות ירוקות - ופיטריות כחולות עם קרניים -



תוכן פוגע